Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

lucky

06/10/2013 kl. 20:52
Du ved selv svaret Vibeke,du skal bare ind i din gode rytme igen,og tænke at det nytter noget i hverdagen selv om man skal en masse,så må man spise så tæt på dukan som man kan,når man er i byen.<br />
( nå ja pt er jeg ikke den rette til at sige dette for min weekend er gået lidt i fisk.)<br />
Men ja de første dage er svært men tror du bliver glad for dig selv når du kommer i gang.<br />
Når du skal besøge de gamle,så hold fast i at du kun spiser det der er godt for dig.<br />
Det skal nok lykkes for dig,tror på dig.<br />
Knuzz<br />
PS. Jeg var ikke på vægten i de 14 dage,det var hårdt men gjord det ikke.
Vibeke1965

07/10/2013 kl. 08:02
Hej Alle I skønne piger :P<br />
<br />
Tak for alle jeres indlæg, gode råd og forslag :D<br />
<br />
Jeg startede op i går og det gik fint - havde lavet noget Isis mousse (½ brev = 2 portioner) - spiste det hele + noget sukkerfrit slik - det var selvfølgelig alt for meget, men trods alt en forbedring fra dagen før - og jeg er blevet straffet - har haft så meget luft i maven.... men jeg spiste KUN dukanmad i går, så på en eller anden måde hjalp det.<br />
<br />
Jeg er godt forberedt på i dag, og inden jeg går i seng i aften, er jeg også forberedt på i morgen.<br />
<br />
I dag skal jeg heldigvis ikke noget, jo jeg skal bage det brød med hytteost....det lykkedes ikke helt i går <br />
<br />
I morgen skal jeg til en enneagram-klubaften, spiser inden jeg tager af sted, på onsdag skal jeg til tøseaften, har allerede skrevet til hende, at jeg kun spiser kød og grønt, på torsdag skal jeg på kursus om aftenen, men det er først kl. 19, så skal jo spise inden. På fredag skal jeg på kulturnat, men jeg har fri om dagen, så kan forberede nogle frikadeller eller lignende til mig selv, mens jeg laver sandwich til de andre - og sikkert også til mig selv, har da noget brød at spise af <br />
<br />
Så lige nu virker det overskueligt synes jeg, på trods af en uge, der rummer mange sociale ting.<br />
<br />
Min mor er ikke overvægtig - tvætimod - hun burde drikke piskefløde....ved s.. ikke hvad det handler om med hende - noget med at jeg ikke gør det på hendes måde, tror jeg, jeg har ikke besluttet endnu, hvad jeg gør når vi kommer derover, venter lige et par dage, men hælder absolut mest til at jeg SKAL holde kuren, og så må hun rette ind. Mine forældre bor i Jylland, så når vi ses er det flere dage i træk, og denne gang skal vi være der fra lørdag til onsdag morgen, så mine udfordringer (hvis jeg vælger at holde kuren) starter allerede lørdag til frokost, frokost er en af de svære hos mine forældre, for det er altid rugbrød, og ofte med lune retter.....men jeg må se hvad jeg kan gøre.<br />
<br />
PUKKA te - den må jeg kigge efter - hvor har du købt den?<br />
<br />
Der er ingen tvivl om, at ædeorgiet er en følge af at jeg ikke har fået mine proteiner i løbet af dagen, men dem får jeg jo ikke, for jeg har været helt væk fra dukan (en meget god lære at ta med sig, når en gang jeg rammer fase 3) så noget af æderiet vil forsvinde, når jeg holder min kur i løbet af dagen :D<br />
<br />
Og så er jeg da også helt sikker på, at planlægning og forberedelse er vejen frem, i hvert fald her i starten skal der MEGET forberedelse og planlægning til.<br />
<br />
Nu er tæl-skridt kampagnen slut, men vi har aftalt på arbejde, at vi fortsætter med at tælle, dejligt, så er jeg "tvunget" til at sørge for at få gået nogle skridt/cyklet, og her hjælper det helt bestemt at ha nogle gåaftaler. Og når det er med veninder, så er det jo super hyggeligt, for så får man jo snakket en hel masse og opdager slet ikke at man også motionerer <br />
<br />
Og så var jeg jo i biffen i fredags, jeg var på forhånd negativ over, at de har valgt Nikolaj Lie Kaas som Carl Mørck, men det var da en super god film, og jeg må sige at han gjorde det godt - jeg har nok indtil nu kun set ham i fjollede roller, og denne alvorlige type var noget helt andet - så jeg glæder mig allerede til Fasandræberne :D<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
UNIQE

07/10/2013 kl. 08:10
Godmorgen Vibs...........<br />
<br />
Det var et længe ventet indlæg........ godt at du er kommet igang igen. Du har ret..... Forberedelse, forberedelse og forberedelse er de 3 vigtigste ingredienser i Dukan!!!<br />
<br />
YS23

07/10/2013 kl. 08:11
Puha, sikke en masse udfordringer, hvad mad angår, du har foran dig, men godt forberedt styrer du helt sikkert flot og elegant udenom.
Pusselusken

07/10/2013 kl. 09:25
SÅDAN Vibs - du styrer for vildt (siger man stadig det????)<br />
<br />
Tænk jeg synes at Nicolai er en af vore bedste karakterskuespillere... Jeg glæder mig også til at se Kvinden.... har slugt alle Jussi`s bøger.<br />
<br />
Ha`en dejlig taberdag.<br />
<br />
Kæmpe knus
Bitten Lundsgaard

07/10/2013 kl. 10:25
Hej Vibse.<br />
<br />
Jeg blev så glad, da jeg så dit indlæg. Er vildt stolt på dine vegne, at du har holdt ved din beslutning om at starte op igen, det er sgu flot.<br />
<br />
Og slutter mig til de andre. Forberedelse betyder alverden, for så er man også mere motiveret til at holde kuren.<br />
<br />
Ved ikke, om du har læst i min dagbog, men overlevede den første weekend efter opstart på næsten bedste Dukan-vis og om ikke andet så som jeg havde planlagt <br />
<br />
Glæder mig meget til at følges med dig <br />
<br />
Kram og god dag i taberland<br />
<br />
Bitten
Vibeke1965

07/10/2013 kl. 10:42
Ved ikke om man stadig siger det Anette men jeg er jo gammel nok til at vide hvad det betyder :D<br />
<br />
Jeg har også læst dem alle, blev lige færdig med Flaskepost i lørdags - altså for anden gang, for da jeg fik datoen for film-premieren, tænkte jeg, at jeg hellere måtte læse den igen, og så var jeg inspireret til at læse resten også Havde det lidt svært med Marco-effekten, ved ikke hvorfor, måske fik jeg læst den over for lang tid - havde i hvert fald svært ved at koncentrere mig om den...nå vi får se, hvordan jeg har det med den anden gang, men skal lige ha læst Journal 64 først :D<br />
<br />
Jo jo Bitten har skam læst og kommenteret i din dagbog:P<br />
<br />
Og det var faktisk ikke spor svært at starte op igen, tanken var værre....men sådan er det jo ofte.
Bitten Lundsgaard

07/10/2013 kl. 11:04
Jeg slugte de bøger, men er også en læsehest. Jeg har dog ikke tænkt mig at læse dem igen før jeg ser filmene, for så står de for friske i erindringen og det tror jeg er skidt for filmene.<br />
<br />
Har til gengæld læst alle bøgerne af Karin Slaughter 2 gange, fuck hun er en fantastisk forfatter. Lige nu er hun min absolutte favorit og der er heldigvis lige kommet en ny bog på gaden <br />
<br />
Vibse, hvor tit vejer du dig? Jeg gør hver dag, men nu, hvor jeg ved, at det vil begynde at gå langsommere, tror jeg måske, jeg vil overveje kun at veje mig mandag og fredag. Måske hehe...
Vibeke1965

07/10/2013 kl. 11:29
Tja jeg plejer at veje mig hver dag, men officielt kun mandag og fredag, men da jeg ikke rigtig har overholdt kuren i lang tid, er det længe siden jeg har opdateret min vægt, den passer nu nogenlunde , så skriver den ind i dag, 102,9 tab 7,4, men tror jeg først vil hoppe på vægten på fredag, og da har jeg fri, så officielt (altså med opdatering herinde) bliver det nok først mandag den 21. oktober - tror bare ikke jeg kan holde mig fra vægten helt indtil da....<br />
<br />
Hvad handler Karin Slaughters bøger om? er det krimier? Jeg læser næsten udelukkende krimier - røg lige forbi Fifty Shades i foråret, og de var såmænd meget gode, men i længden gider jeg ikke sådan noget... <br />

Vibeke1965

07/10/2013 kl. 17:49
Nå....jeg har lige snakket med min mor, og nu er beslutningen så taget, jeg holder min kur, mens jeg er i Jylland :D<br />
<br />
Jamen hvad spiser du så - sagde hun, men jeg sagde bare, at hun skal ikke tænke på det, jeg sørger selv for min morgenmad og frokost, og så spiser jeg bare kød og grønt til aften (og ja det er så ikke helt at holde kuren, men så tæt på som det kan blive)<br />
<br />
det passede hende helt sikkert ikke, men det er der ikke noget at gøre ved - så tøser nu fanger bordet.<br />
<br />
Og jeg skal ha Isis mousse med i lange baner (i hvert fald et par poser) og jeg skal ha med til at bage brød....nå det er fint, jeg har nærmest hjertebanken af det her - haha underligt<br />
<br />
Nu vil jeg gå hjem - vi snakkes i morgen :P god aften
Chrisycat

07/10/2013 kl. 19:37
Hvor er du god, opstart på Dukan, ugen planlagt og du har snakket med din mor - det er skide godt gået<br />
Ennagram klubaften, ta mig med, det er vildt spændende

Vibeke1965

08/10/2013 kl. 07:34
Ja enneagrammet er super spændende, det er efterhånden nogle år siden, at jeg gik på kurser, men med klubaftenerne kan jeg holde det lidt ved lige :D<br />
<br />
Har du været på kursus?
fauer

08/10/2013 kl. 08:03
hvor er det dejligt at høre du er helt i gang igen og helt forberedt. Godt du fik snakket ud med din mor om maden.<br />
<br />
god dag
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

08/10/2013 kl. 09:52
Snakket ud er måske så meget sagt, Birgit, hun blev nu lidt underlig, men der er ikke noget at gøre ved det, hun må rette ind <br />
<br />
Kender du udtrykket "så spildte jeg da ikke på dig"? For det er sådan hun føler det, og det er nok hendes alder, der spiller ind, hun er 75,og det er sådan hun er opdraget.<br />
<br />
Men hun har glemt det andet hun er opdraget til "hvis man ikke kan sige noget pænt, så skal man lade være med at sige noget" <br />
<br />
Nå jeg har brede skuldre (selvom de har været lidt smalle i en periode ) og kan mærke at de bliver bredere dag for dag :P så jeg skal nok klare den
Vibeke1965

08/10/2013 kl. 09:53
Og jeg gik IKKE på vægten i dag - prøver at lade den være til fredag - så må den altså godt være lavere :D<br />

Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.