Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Vibeke1965
21/11/2013 kl. 07:56 |
Ja det kører såmænd meget godt, men jeg føler ikke jeg har tabt mig (og det fortjener jeg vel heller ikke efter sidste weekend....)
Nå må se på vægten i morgen I går aftes fik vi burgere, jeg havde gemt en bolle, så fik 2 x ½ bolle med løg, bøf, bacon (fy - men det var sprødstegt så ikke meget fedt tilbage der - kan altså ikke li kalkunbacon og havde ikke mere røget skinke) + 2 spejlæg. Spiste lidt frugtyoghurt senere på aftenen og 2 bolcher (sukkerfri) I dag har jeg indtil videre spist omelet med hakkebøf formiddagsmåltid er bolle med tunmousse. God dag til dem, der måtte komme forbi Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Krinefis
21/11/2013 kl. 08:59 |
Det lyder da ellers, som om du har ret godt styr på de der dukanmåltider.
Jeg krydser fingre for, at vægten er bare en lille bitte smule sød ved dig i morgen. Ellers må den have nogle tæsk, for det er da i hvert fald ikke fordi, du ikke har prøvet at gøre noget ved det. Det er bare aldrig rart med fyringsrunder. Min far er gået på pension i år, men han var afdelingsleder i Skat, og det værste han vidste, var når de skulle fyre folk. De har jo også lige haft fyringsrunde, og da min far mødte en fra hans tidligere afdeling, fortalte hun, at det havde været et rent blodbad. Da det var overstået, var mange gået hjem, for der ville alligevel ikke blive lavet mere resten af den dag. Godt at du gik fri. Håber også, du får en god dag! Kram fra Krinefis |
Vibeke1965
21/11/2013 kl. 09:18 |
Nej det var ikke sjovt
Problemet med vægten i morgen er jo, at jeg syndede sidste onsdag aften (derfor var jeg ikke på vægten sidste fredag...) og så syndede jeg igen fredag aften og HELE lørdag. Så selvom jeg har holdt kuren udover det, så er jeg ikke så optisistisk, men jeg kan jo ikke lave om på sidste uges synder Vi får se i morgen....havde jo håbet at kommer under 100 inden jul..... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Pusselusken
21/11/2013 kl. 09:35 |
Selvfølgelig kommer du under 100 inden jul.
Jeg hepper på dig - for vildt...... Hvis du mangler en opsang kan du læse det "frygtelige" indlæg jeg netop har skrevet i Lones dagbog. Hun bad om et los. Men jeg er slet ikke til skælde- ud metoden. Jeg går mere ind for anerkendelse til at motivere med. Så jeg har det virkeligt underligt med den svada...... Men måske nogen kan bruge det ;-I Go torsdag vibs. |
Vibeke1965
21/11/2013 kl. 09:46 |
har allerede set din svada.....haha lidt hård men du har jo ret
Jeg tror at opmærksomhed, opmærksomhed, opmærksomhed er vejen frem, simpelt hen tænke over det hele tiden, derfor er denne side også god, for så bliver vi konfronteret med det - udover at vi også får opbakning og tips og opskrifter. Og så en god del planlægning... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Pusselusken
21/11/2013 kl. 09:47 |
- og skideballer - åbenbart........ fra skrappe PL
|
Vibeke1965
22/11/2013 kl. 07:56 |
God morgen.....jeg har taget 300g på siden sidst og vejer nu 102,8.
Ja øv, men jeg bliver nødt til at gå til bekendelse - jeg røg i med begge ben i går... Vi var lidt pressede på tid i går og min mand foreslog at vi skulle købe nogle frosne pizzaer til aften - straks var min hjerne fyr og flamme....men jeg besindede mig og ville ta de to hakkebøffer, der lå i køleskabet - så pizzaen røg ind i fryseren....men ak og ve der havde været mus i køleskabet og der var ingen hakkebøffer!!!! Jeg var træt og sulten og havde intet beredskab, så hoppede alligevel på pizzaen. Og så burde det jo være sluttet der, men det gjorde det bare ikke - jeg spiste alt muligt - og i store mængder....hvad f..... sker der. Og det er ikke slut endnu, for jeg havde heller ikke overskud til at forberede mad til i dag, så nu spiser jeg morgenmad med kollegerne her om lidt....det må blive som en fase 3 dag - og så må jeg s.. ta mig sammen i aften. HAR planlagt mexikanske pandekager til aftensmad, og da jeg jo ikke bruger mit klid på boller i løbet af dagen!!! kunne man jo håbe jeg fik lavet dukanpandekager til aften. God dag til dem der måtte komme forbi - skideballer er velkomne Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Pusselusken
22/11/2013 kl. 09:28 |
Du kan jo genlæse den fra i går i Lones dagbog.
|
fauer
22/11/2013 kl. 12:19 |
øv jeg kan heller ikke holde det og har også taget på.
god weekend tabt 26 kg, er i fase 3 |
lucky
22/11/2013 kl. 12:42 |
Hej Vibeke....
øv nu klarede du det ellers i fin stil... Men billigt sluppet hvis du har spist meget forkert. Du må ha en kasse der står " mors mad" men ja surt når man tror man har en rest man skal spise. så er det lige den der med god forberedelse dukker op igen,i sådan et tilfælde ville det være rart med en dukan pizza i fryseren. Du får lavet din pandekage og din weekend kommer til at gå godt tro på det. knuzz |
Bitten Lundsgaard
22/11/2013 kl. 15:54 |
Hej Vibeke.
Det er sur røv, men lidt som fortjent og du ved jo, hvor det kommer fra, så der er ikke andet for end at hoppe på hesten igen. Selvom du ikke er god til det med at forkæle dig selv, så prøv alligevel. Jeg giver mig selv ting, som jeg alligevel ville have købt, men nu ligger de og venter på mig og frister mig til at få dem. Min vægt var heller ikke sød. Havde suppedag i går og holdte den med måske 550-600 kal. og alligevel sagde den +300 g. fra i går, så ingen gave til mig i dag Måske i morgen, nu må jeg være optimistisk God weekend. Kram Bitten |
Vibeke1965
25/11/2013 kl. 07:51 |
God morgen :D
Dejlig weekend - bare ikke på dukan!!! så vil ikke skrive så meget - er på dukan igen i dag - men skal til møde i aften, og ved bare at jeg spiser det der er... Tror bare jeg vil følge dukan såvidt muligt i denne måned (nåja det er december jeg har taget forskud på) og så ikke slå mig selv alt for meget når jeg ikke kan, måske skulle jeg ta en fase 3 måned....men har s.. ikke helt styr på fase 3 - det må jeg lige ha tjekket op på... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
25/11/2013 kl. 08:46 |
Overvejer virkelig hvordan jeg kommer igennem julen... er lidt bange for at lave fase3, måske jeg skal køre fase 2 og så acceptere, at jeg gør noget andet på visse tidspunkter....jeg er bange for den ekstra frihed fase 3 giver....måske kan jeg ikke administrere den - på den anden side, er jeg også træt af hele tiden at skulle være på forkant - det ville da være dejligt, hvis jeg bare kunne ta en rugbrød en gang imellem....og et stykke frugt....
ved s.. ikke..... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Chrisycat
25/11/2013 kl. 09:37 |
<address>Hej Vibeke, så er jeg her igen, men hvad er det dog jeg læser i din dagbog</address><address>Er du stadig sikker på at Dukan er den rigtige kur for dig? Jeg tænker om der findes noget andet som nemmere kan passes ind med dit arbejdsliv, men det findes måske ikke. Måske er det godt at blive i fase 2 og så er der de dage du ikke kan/vil følge Dukan 100% og ja, så taber du dig måske ikke, men med lidt held, tager du heller ikke på. knus</address>
|
Vibeke1965
25/11/2013 kl. 12:37 |
Jeg tænker lige lidt over det, inden jeg beslutter mig for noget, og så hørere I hvad jeg har besluttet :P
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller