Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Vibeke1965
29/11/2013 kl. 07:49 |
Jeg er i 7 sind!!!
Har taget på (fuldt fortjent) 700g siden i fredags - vejer nu 103,5!! Øv men vidste det jo godt. Kom alt for sent hjem i går - uden mad - så vi måtte hente noget.....ikke det sundeste - er bange for at det bliver noget lignende i dag - har ikke fået planlagt noget og tror først vi er hjemme halv syv.... I morgen skal vi ha gæster til gløgg og æbleskiver....jeg får desværre halsbrand af gløgg, så nøjes nok med te, men der smutter nok noget ned alligevel.... Nå....kan I ha en dejlig fredag :D Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
29/11/2013 kl. 08:20 |
øv jeg har også taget på
håber du kan holde det i weekenden... pøj pøj med det. Der er en opskrift på vafler, det er jo en juleting, hvis du vil holde dig fra æbleskiver ellers prøv at lave de citron cup cake, de er lette at lave. God weekend til dig tabt 26 kg, er i fase 3 |
Krinefis
29/11/2013 kl. 08:58 |
Holdt, stop, stands!
Det er da ærgerligt med vægten. Og irriterende, at du kommer sent hjem. Så mister man også lidt af overskuddet mht mad og andre gøremål. Men du får altså ikke lov til at falde i med begge ben! Har I ikke en Netto i nærheden? De har længe åben, og jeg har mere end én gang reddet mig selv ved at købe et par af deres færdigstegte kyllingefileter. Ja, måske er det ikke 100% Dukan (de er jo nok stegt i noget), og det er helt sikkert et lidt kedeligt måltid, men det er altså bedre end at købe junkfood. Jeg kender godt det med at være i underskud med tid. Da jeg stadig havde forelæsninger om torsdagen, kom jeg sent hjem og skulle af sted næsten med det samme igen til kor. Så da var jeg tit forbi Netto, og det har vist sparet mig for en del genbrugskilo. De har også færdigstegte kyllingefileter i Rema, for resten. Det duer jo ikke med de dumme pluskilo, Vibeke! Du skal af med dem! De skal ikke bo på din krop!! Og jeg er sikker på, du godt kan hive dig selv op, for du er en gæv kvinde, og du vil jo gerne . I weekenderne er jeg nok også lidt mere lempelig med Dukan, så du skal ikke høre noget for det med æbleskiverne. Det er måske nemmere at være lidt streng ved sig selv i hverdagene, hvis weekenderne bliver ens helle (ikke forstået som at man må køre mad ind konstant i tidsrummet lørdag morgen til søndag aften). Jeg håber ikke, du ser mit indlæg som et angreb. Det er mere ment som et lille indspark, som jeg også selv gerne vil have, hvis jeg føler, jeg mister grebet om Dukan for meget. Jeg hepper alt hvad jeg kan på, at du får vægttabet til at køre igen snart! God fredag og god weekend. Kram fra Krinefis |
Vibeke1965
29/11/2013 kl. 09:09 |
Tak Krinefis - jeg ved du mener det godt - udfordringen er jo at vi er 6-7 stykker til mad hjemme hos os, og jeg har så dårlig viljestyrke i øjeblikket, at den mindste mulighed for udsving, den griber jeg med kyshånd - og så "tuder" jeg herinde dagen efter (nåja brugte også en halvtimes tid i sengen i morges med at tænker over tingene....)
Jeg ville så gerne kunne holde det i hverdagene, og jeg prøver igen - tror lige jeg må prøve at læse op på fase 3, måske kan den hjælpe mig, hvis jeg VIRKELIG overholder den.... Birgit - det er jo det sjove (og sjovt er det faktisk ikke ) for jeg kan jo godt li Lones muffins - har ikke prøvet citronmuffins endnu, men de andre, så det er jo ikke fordi jeg ikke kan putte noget i munden, der er ok - jeg har bar ikke LYST til de sunde/tilladte ting - det er kulhydraterne der taler ved jeg godt, når det er alt det usunde jeg vil ha. Hvad spiser I til morgenmad i fase 3? Jeg elsker rugbrød med skrabet smør og mørk pålægchokolade - det har jeg i mange år spist til morgenmad - det er jo ikke fase3 mad, men.... jeg er så træt af forberedelser... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Chrisycat
29/11/2013 kl. 09:24 |
Hmm Vibeke, jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene og skrive. Når jeg læser dine indlæg, ser jeg en kvinde der slet ikke er motiveret til at tabe sig i øjeblikket. Som du selv skriver så griber du alt for at give dig selv en undskyldning for af snyde. Som Krinefis skriver, så har de fleste butikker åbent til 21 og 22 og de har sikkert et eller andet kød som kan blive til en bøf, krebinet og ja det er ved gud kedeligt, men det er Dukan og det virker Jeg tror du er nødt til at gå all ind eller droppe det for en tid. Er bange for du ødelægger dit humør, når du dunker dig selv i hovedet igen og igen. Og du er nødt til at tænke frem og forberede og lægge i fryseren, så du ikke kan bruge dine nuværende undskyldning for ikke at spise Dukan. Undskyld hvis jeg er lidt hård og undskyld hvis jeg fornærmer dig, men syntes jeg skal skrive ærligt hvad jeg tænker.
|
Vibeke1965
02/12/2013 kl. 12:08 |
Du hverken fornærmer eller har uret - jeg ved det jo godt - jeg skal bare ta mig sammen.....men det bliver ikke for alvor før efter jul.
Jeg har super travlt i denne uge - nåja har også et par fridage til at få købt julegaverne, så kommer nok ikke meget herind. God dag til dem der kigger forbi Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
02/12/2013 kl. 12:27 |
jeg spiser tit skyr med vanilje yoghurt, men kan også spise ristede brød med ost og skinke eller rugfler.
god dag tabt 26 kg, er i fase 3 |
Vibeke1965
02/12/2013 kl. 16:44 |
Jeg er da forresten på cykel i dag men synes godt nok det var lidt koldt i morges, og nu er det mørkt igen, og jeg er stadig ikke kørt fra arbejde....
Nå kører hjem nu, ha det godt Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
lucky
02/12/2013 kl. 18:49 |
Sejt du er på cykel...
Ja Vibeke du ved det godt,men du får ikke lov til at gi helt slip i dec. Hold fast i nogen af de gode vaner. knuzz |
Bitten Lundsgaard
02/12/2013 kl. 20:08 |
Åh søde Vibeke.
Jeg er så ked af det på dine vegne, kender godt det halvhjertede forsøg. Jeg tror, Chrisycat har ret, du er ikke helt klar lige nu. Lad det ikke ødelægge dit julehumør fuldstændig. Lad Dukan ligge og tag fat igen i januar, HVIS du vel at mærke føler dig parat til det til den tid. Det kan også være, din krop føler din stress og dermed kræver flere kulhydrater, når det nu er forbudt, end den ville gøre, hvis du kan trække på skulderen og sige nå ja, har jeg lyst, så gør jeg det da bare. Jeg håber ikke, vi mister dig helt herinde, det vil jeg blive ked af Kram Bitten |
fauer
02/12/2013 kl. 22:40 |
flot du fik cyklet
tabt 26 kg, er i fase 3 |
Vibeke1965
03/12/2013 kl. 07:14 |
Desværre fik jeg kun cyklet den ene vej - klokken blev næsten halv syv før jeg kom herfra, så blev hentet....og kørt her til morgen, så planen er at jeg skal cykle hjem i dag - nå lidt har vel også ret....
Ha en god dag Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
03/12/2013 kl. 08:32 |
ja så får du cyklet 2 dage flot
god dag tabt 26 kg, er i fase 3 |
Vibeke1965
03/12/2013 kl. 11:28 |
Nå....
Morgenmad i dag noget rubrød med lidt forbudt på - formiddag 2 mandariner, frokosten var pølser (gode kødfulde - ved de er forbudte men alternativet var pate eller brød) så tog en pølse med salat og coleslaw til - burde ha taget 2 pølser, for er stadig lidt sulten.... Min kollega har stillet en STOR krukke med Toms chokolader - jeg kan se på den hele tiden!!! har ikke være i den endnu - har lige taget noget tyggegummi - har bolcher (med sukker!!) i skuffen, så dem prøver jeg først, hvis det bliver slemt.... Har lovet mig selv at jeg må gå i dåsen på fredag - god deal - jeg har fri på fredag nå pudser glorien lidt i dag, for synes egentlig det er nogenlunde indtil videre..... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Christel
03/12/2013 kl. 12:21 |
Jeg har også svært ved det for tiden. Og jeg ved ikke helt hvad jeg skal mene om at folk skriver til dig, at du ikke er motiveret for tiden, eller at du ikke får lov at give slip. Det er venligt ment, men jeg ville ikke finde det fedt, hvis jeg i forvejen kæmper med at komme tilbage på sporet. På den anden side kunne jeg heller ikke selv finde på at sige, at jeg ikke kommer på kur mere i december måned. Det er immervæk lang tid at undlade dukan. Hvis du ikke tager hurtigt på, som jeg, så forstår jeg det måske godt, omvendt kan du (hvis du tager på som jeg) nå at lægge seks kg ekstra i vægten i løbet af december, og så er det nok ikke det værd.
God dag. |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller