Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

Bitten Lundsgaard

25/11/2013 kl. 13:51
Hej Vibeke.
Jeg er fuldt ud enig med Chrisycat. Klø på med fase 2 og accepter at du ikke kan holde den 100 % hver dag og når jul og nytår er ovre og du har lavet det evigt tilbagevendende nytårsforsæt, så hopper du selvfølgelig helhjertet med på Dukan-toget igen

Kram Bitten
lucky

25/11/2013 kl. 17:57
Hej Vibeke...

øv også de weekenden kan være svære at komme igennem.

Tja fase 2 eller 3 ,jeg vil nok sige fase 3 måske du bedre kan overskue det,der må du jo få lidt flere ting men stadig med omtanke..

Håber du finder ud af det der er bedst for dig.

knuzz
Vibeke1965

26/11/2013 kl. 06:52
Jeg ved s.. ikke, tak for jeres input -  tror ikke helt jeg tør springe ud i fase 3 - var ellers lige ved i dag, for havde ikke fået forberedt noget mad, men da jeg stod op i morges lavede jeg lige en omelet, fandt nogle deller og noget cheasy vanille - så klarer jeg mig i hvert fald til aftensmaden....

&nbsp;

God dag til dem, der måtte hoppe forbi :P
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

26/11/2013 kl. 07:34
Jeg skal lige teste noget....
Krinefis

26/11/2013 kl. 08:26
Hej Vibeke
Håber du finder en løsning, du synes du kan leve med. Julen er nok en stor udfordring for mange - også mig! Jeg tror, at det i mit tilfælde er fordi, juletiden jo faktisk også er en vane. Jeg forbinder jul med nogle bestemte ting - deriblandt en masse mad - og så har jeg nok lettere ved at gøre, hvad jeg er vant til i julemåneden, fremfor at stå fast og holde ved min nye Dukanvane. Ja, ja, de kloge siger, at det der er vigtigst, er hvad man spiser mellem nytår og jul og ikke jul og nytår, men når man gerne vil tabe sig er hvert eneste kilo man finder igen smadder irriterende uanset hvad tid på året det er. Til gengæld kan man jo så sige, at hvis man ikke mister grebet helt, kan julen nydes i moderate mængder, og så er det heldigvis kun for en periode. Vi må vist bare forsøge at få julen til ikke at vare lige til påske . Jeg vil i hvert fald prøve at være så standhaftig som muligt, og jeg vil sende dig en masse positiv energi!

Håber du får en dejlig tirsdag!

Kram fra Krinefis
Vibeke1965

26/11/2013 kl. 08:29
Jeg er helt enig i dine betragtninger om jul/nytår - nytår/jul - så vi må se at stoppe til januar (og siger med vilje ikke 1. januar.... ) og ikke vente til påske, men mon ikke også det kan lade sig gøre :D

&nbsp;
Vibeke1965

26/11/2013 kl. 13:39
I dag var frokosten kyllinglår med salat og noget blomkålssuppe (vil ikke tænke på hvad den evt. kunne være legeret med....)

Til aften skal jeg ha karbonader
Vibeke1965

27/11/2013 kl. 06:31
Jeg spiste bønner til karbonaderne.

Jeg bagte Lones brunkager...ved ikke jeg er ikke så god til hjemmebagte brunkager, men jeg holdt mig da fra de småkager jeg havde derhjemme

Jeg var bare ude efter noget i går, men endte med "bare" at spise 4 mandariner og 3 sukkerfri bolcher + 5-10 stykker af de brunkager, så er egentlig ganske godt tilfreds.

I dag: morgenmaden - den sædvanlige omelet, formiddag deller, eftermiddag koldskål - til aften skal vi ha kylling og salat - kender ikke frokosten endnu.

God dag til dem, der måtte komme forbi :P
Bitten Lundsgaard

27/11/2013 kl. 12:42
Jeg har besluttet, at fra 15. december giver jeg mig selv frie tøjler, så må det koste, det det gør, ved jo, jeg kan stramme tøjlerne igen, når jeg vil. Og bare fordi jeg slækker dem, betyder det jo ikke orgier af mad (underforstået fedt og sukker) hver dag fra morgen til aften. OG så skal jeg have købt nogle Orlistat piller (Alli), som hjalp mig gevaldigt sidste år i december/januar.
lucky

27/11/2013 kl. 16:16
Hej

Det ser da ud til din mad er ok med lidt svipser..

Hmm hvad synes du om brunkagerne ? Tror ikke jeg laver dem igen de fleste røg ud

men det var også kun en prøve.....

&nbsp;
Vibeke1965

28/11/2013 kl. 06:48
Tja brunkagerne....de sprøde af dem går an, men de bløde er ikke så gode - men som sagt er jeg ikke så god til hjemmebagte brunkager - mere vaniliekranse, fedtebrød, specier.....

Og jeg kan ikke holde mig fra dem - bliver jeg nødt til at indrømme....i går var ingen dukan dag - kun til de måltider jeg havde med hjemmefra: morgen, formiddag og eftermiddag - resten af dagen stod den på noget andet og usundt!!!

Og så gik jeg i seng uden at ha forberedt mad til i dag - blev enig med mig selv om at jeg bare tog noget rugbrød, men så i nattens løb må en (dukan?)engel være kommet til mig, for jeg stod alligevel op og lavede en omelet, der stod og simrede mens jeg var i bad.

Nå men har så alligevel mad med i dag - tør s.. ikke slippe - er bange for at jeg så har taget 8 kg på inden julen er omme....(og så er jeg jo tilbage ved udgangspunktet for 2 år siden - OG har så taget alle 20 kg på igen - og det magter jeg heller ikke - 12 må være nok)

Men hvor er jeg træt af at forberede mad hele tiden - jeg GIDER det simpelt hen IKKE, og jeg er pt træt af brød med pålæg - synes det er tørt og kedeligt....

&nbsp;
fauer

28/11/2013 kl. 07:01
Jeg er også træt af at lave mad og spise det tørre brød.

Det lyder som en god ide med at holde det så godt man kan i julen, for ellers har man jo kæmpet forgæves. Du klare det da flot og er god til at forberede maden, at det så går galt en gang imellem, det kan jo ske, bare det ikke er for tit. Jeg prøvet de citron cup cakes , de er gode. det blev bare ikke så godt det med at flambere, de bliver hurtig mørke uden de er sprøde. god dag og tak for din hilsen.
tabt 26 kg, er i fase 3
Vibeke1965

28/11/2013 kl. 13:41
Nå i forsøget på at holde en protein-dag så var der ikke meget til frokost - spiste noget kylling med dressing - kedeligt - så måtte supplere med cheasy vanille og klid lige efter frokost.

Og nu er jeg sulten igen, så henter lige koldskålen.

Tror de andre skal ha lasagne til aften, og så må jeg lave noget kødsovs af en slags....
lucky

28/11/2013 kl. 13:55
Tror det er meget godt du ikke slipper helt,vi ved jo hvor let det går med at tage på igen.

Måske du skal se på den der liste du plejer at sende til folk når de spørg ind til mellemmåltider osv.der er jo mange gode forslag på,men ja det skal forberedes.

Hvad med at lave nogen salater med kød i hvis du er træt af brød?

(også dig Birgit)

så skift til 2-5 så der kommer mere grønt ind,var det en ide?

Jeg tror jeg skifter tilbage til 2-5 det er nemmere i weekenden og for mig er det nok hip som hap hvad jeg køre,tror min krop har bestemt sig for at den skal svinge ½kg frem og tilbage pt. den tror den skal stabiliser på den vægt jeg har nu..
Bitten Lundsgaard

28/11/2013 kl. 14:03
Ellers så prøv min kombi-kur i 14, der skal man i det mindste ikke finde på mad et par af dagene :-D
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.