Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

Ninapiie

08/08/2013 kl. 07:33
Hej søde Vibse Velkomnen tilbage.... Dejligt du har nydt det... Og ik tænkt på job ( ik savnet job) kunne jeg læse et andet sted Nå, men du er jo i fuld gang igen. Ved du hvad... Jeg kæmper med dig... De der forbandede ferie kg ( og jule kg) hader dem. Tog også på i ferien Men nutella og chokolade om aftenen hører heller ikke hjemme hos Dukan, så vidste det godt. Men sådan er det! Er i fuld gang med hakke drenge så jeg er ved at brække mig.... Går på vægten om lidt, så må jeg se om det gav lidt positivt.<br />
Velkomnenreturknus til dig Hepper på dig

INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Maria85

08/08/2013 kl. 07:41
Hejsa :D<br />
<br />
Velkommen tilbage fra ferie. Surt med de ekstra kilo, men jeg er sikker på at det skal du hurtigt få under kontrol igen.<br />
<br />
Og det samme til dig Ninapiie <br />
<br />
Fortat god kamp ned af til jer begge :D<br />
<br />
Kh Maria
Vibeke1965

08/08/2013 kl. 09:05
Hej med jer - ja jeg er også i gang med hakkedrenge og æg - masser af æg - har allerede haft kvalme et par gange<br />
<br />
Jeg venter med at gå på vægten (officielt ) til på mandag
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Vibeke1965

10/08/2013 kl. 22:11
Hej med jer......<br />
<br />
Vi havde vej-fest i går, hvor jeg på forhånd havde besluttet mig at synde (egentlig ville jeg jo fra starten af først ha været tilbage på dukan på mandag den 12.) og i dag har jeg simpelt hen været så træt, at jeg heller ikke har været på dukan - og så er jeg løbet ind i et KÆMPE - problem<br />
<br />
Har haft nogle uforudsete udgifter, der gør, at vi er helt vildt på r.... resten af denne måned, så jeg kan simpelt hen ikke ta op mod halvdelen af kostpengene til MIN mad, og så er de fem, der skal leve af resten....<br />
<br />
Hvad f..... gør jeg - jeg ved jo, at jeg tager mindst 5 kg på, hvis jeg bare lever almindeligt i en måned....jeg er simpelt hen ved at tude.....jeg var bare så klar til at gi den en skalle - øv <br />
<br />
Gode råd modtages med kyshånd.<br />
<br />

Maria85

10/08/2013 kl. 23:33
Det er jeg ked af at hører <br />
<br />
Hmmm.... Hakket oksekød, skinkestrimler, æg, tun, makrel og en masse salat er lige det billigste jeg kan komme på lige nu.<br />
<br />
Hvis de får meget pasta/kartofler kan du så ikke spise blomkålsris og sådan istedet. Et blomkål eller andet kål koster jo ingenting og der er meget mad i et hoved.<br />
<br />
Håber du finder ud af noget, ville sådan ønske jeg lige kunne trylle <br />
<br />
Knus og varme tanker herfra.<br />
<br />
Kh Maria
fauer

11/08/2013 kl. 09:59
Øv vi fik også lige en ekstra udgift efter ferien. Hvad med omelet med løg og<br />
kødpålæg. Det kan hele familien jo godt spise. Ellers må du sende manden ud og fange fisk, det er godt med fisk.<br />
God dag
tabt 26 kg, er i fase 3
Chrisycat

11/08/2013 kl. 10:56
Øv Vibeke, det er jeg ked af at høre. Jeg har set at næsten alle butikker er begyndt at sælge kød med sidste holbarhedsdag til ½ pris. Jeg køber det tit og det fejler bestemt ingen ting. Det skal selvfølgelig bare bruges med det samme. Trøstekram til dig

Vibeke1965

11/08/2013 kl. 12:23
Hej med jer - ja jeg plejer også at købe kød til halv pris, men jeg synes det er blevet sværere at finde noget - vi er nok ikke de eneste <br />
<br />
Jeg fik tudet af i går aftes - kiggede tilbudsaviser, og der var megabilligt kød i Kvickly - godtnok med en høj fedtprocent, men det er der ikke noget at gøre ved i denne omgang - jeg har høns i haven, men selvom jeg får 5 æg om dagen, får de hurtigt ben at gå på....især hvis jeg skal ha æg til næsten alle måltider...<br />
<br />
Nå op med humøret nu har jeg i hvert fald kød til den første uges tid, måske 10 dage
lucky

11/08/2013 kl. 12:38
Hej Vibeke..<br />
øv bøv surt med uforudset udgifter.<br />
Måske du kan køre 2-5 så kan du da lave gryderetter med grøntsager det spare lidt på kødet så kan I jo alle spise det samme,farsbrød med grønt.<br />
Mellemmåltid på job kan du spise kødtærter mætter godt,og els spise en masse kød på job <br />
Ja tror også der er mange der køber nedsatte vare,man skal være der tidligt om morgen eller sen aften.<br />
I fakta er det når de åbner de sætter vare ned,hvis det lige er den dato de udløber.(men kræver jo lige man kan handle tidligt)<br />
Jeg fik i fredags købt 3 kg kyllingbryst til 125 kr(frost) i kvickly og kalkunbacon 10 kr pk.<br />
Ja det er med at være kreativ for få penge og få det rigtige at spise men du har jo mange gode forslag på din egen liste.<br />
knuzz Lone
Vibeke1965

11/08/2013 kl. 12:46
Ja jeg har så - nu må vi se - det er VIRKELIG lav-budget denne måned, og i går var det bare mega-uoverskueligt.... - lige nu kan jeg da se en 10 dage frem, og det er da halvdelen af måneden.<br />
<br />
Og du har ret, jeg starter jo på arbejde igen i morgen, så må jeg rydde kantinen for kød :D<br />
<br />
Jeg har købt en masse hakket kalv/flæsk, så skal snart i gang med at tilberede det - det bliver jo lidt vandet af at komme i fryseren, så har tænkt mig at lave frikadeller, kødboller (til boller i karry) og så forme nogle krebinetter (de er lidt nemmere at tilberede efter frost, hvis de er formet i forvejen)
lucky

11/08/2013 kl. 12:51
Godt det skal ikke slå dig ud,men gør dig stærkere til at få bugt med de forb... kg.<br />
He så må vi ikke håbe at de ligger ud med en vegetar uge <br />
God plan med at forberede og smide på frost.
Vibeke1965

12/08/2013 kl. 08:48
God morgen - så er jeg på arbejde igen - det var s.. lidt hård at komme op i morges - ikke fordi jeg har sovet længe i ferien, men der har været vendt lidt op og ned på det siden i fredags!!!<br />
<br />
Nå, jeg var jo på vægten i morges - der er ikke røget så meget som jeg havde håbet, men jeg "faldt" jo også af i fredags (og lørdags fordi jeg ikke fik sovet nok - kom ALT for sent i seng!!!) men jeg har da tabt 1,1 kg - og vejer nu 101,2<br />
<br />
JEg fik lavet en masse kød i går - frikadeller, kødboller, karbonader, bare stegt kød - så jeg er nogenlunde forberedt - jeg fik desværre ikke bagt, men det når jeg nok - jeg har stadig nogle boller i fryseren - og spiser i øvrigt ikke brød i øjeblikket.<br />
<br />
JEg har lavet nogle omeletter som jeg har med på arbejde, både til morgenmad og til formiddagsmad, og så nogle frikadeller til i eftermiddag - så må vi se om det er nok til at holde sulten fra dørene :D<br />
<br />
Jeg er også på cykel i dag (selvfølgelig ) så lige nu ser det ud til at flaske sig :P<br />
<br />
God dag til dem der måtte komme forbi - og Lone, det er ikke vegetaruge i kantinen :P i dag ser fin ud, men i morgen...uha, nå jeg må ha en ekstra omelet med <br />

numses

12/08/2013 kl. 09:56
Hej Vibeke<br />
<br />
Et lille tab er bedre end ingen tab, så det er jo flot <br />
<br />
Ja, jeg har heller ikke været så god til at forberede mig, men nu er jeg startet med at lave madplan, det vil gøre det lettere når man skal rende rundt til alt muligt med ungerne <br />
<br />
Jeg håber at du får en god dag <br />
<br />
Knus<br />
<br />
Numses 8-)
lucky

12/08/2013 kl. 15:40
Flot vægttab,og så er du på cykel første dag,godt gået...<br />
Dejligt du fik nået alt det i går, så er der lidt at tag af.<br />
<br />
Ninapiie

12/08/2013 kl. 16:04
Hej søde Vibse. Dejligt at se du er kampklar og forberedt Syntes du klarer det flot! Har også selv prøvet en periode hvor pengene var små. Det blev også til lidt højere fedt procent i kødet.... Eller indkøb lige inden lukke tid Godt du kan ryde kantinens kød fad <br />
Største knus fra mig ❤

INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.