Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Chrisycat
12/08/2013 kl. 17:16 |
|
Vibeke1965
13/08/2013 kl. 07:59 |
Ja det kører faktisk fint lige nu, så må vi se om jeg kan blive ved med at finde BILLIGT kød....<br />
<br /> Da jeg stod og lavede omelet til min morgenmad i går aftes, ja så ville min datter også godt ha sådan en med i skole - så gang i panden igen <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
14/08/2013 kl. 07:55 |
God morgen - jeg holder kuren fint, men hold da op der sker ikke rigtig noget på vægten!!! Nå der er ingen vej uden om :D<br />
<br /> Jeg er ved at være lidt træt af æg, så i dag har jeg "kun" en enkelt omelet med <br /> <br /> I morgen skal jeg til møde ude i byen, må se hvad menuen består af, det kan nogen gange være svært, men jeg må jo spise godt hjemmefra <br /> <br /> God dag til dem, der måtte kigge forbi :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Chrisycat
14/08/2013 kl. 10:54 |
|
lucky
14/08/2013 kl. 18:49 |
Godt du er kommet så godt igang,og motivationen er i top!<br />
Vejer du dig hver dag ?Men du ved jo det kan svinge lidt.<br /> Ku være du skulle finde på noget nyt morgenmad så ? <br /> Hvad med "croissant" med skinke i...<br /> Håber din dag er gået godt.<br /> knuzz<br /> |
Vibeke1965
16/08/2013 kl. 08:43 |
God morgen :D<br />
<br /> Jeg holder kuren fint, men vægten vil godt nok ikke samarbejde.<br /> <br /> I går var jeg til møde ude af huset, men havde spist godt til morgenmad og havde en bolle med, som jeg spiste lige inden jeg gik ind til mødet (kl. 10) og så var jeg jo spændt på frokosten, men den var fin, jeg fik kun kød, fisk, æg og salat, nøjedes med at skæve til brødet og kagen - men det kunne jeg åbenbart ikke tåle, for der var røget 300g på her til morgen!!!<br /> <br /> Det har selvfølgelig også noget at sige, at mit kød derhjemme ikke er så magert som ønsket, men alligevel.....<br /> <br /> Ja Lone lige pt vejer jeg mig hver dag, men officielt kun om mandagen, jeg ved jo godt, at der kan være udsving, men alligevel synes jeg udsvingene er for store den ene vej i forhold til den anden vej <br /> <br /> I morgen skaljeg til rund fødselsdag, og da havde jeg tænkt mig at spise hvad der kommer, jeg skal køre hjem, så det bliver max. 2 glas vin, men det kan jo også være slemt nok - i virkeligheden skal jeg vist være glad, hvis jeg på mandag vejer det samme som sidste mandag...<br /> <br /> Og næste weekend har jeg et hele-weekenden-arrangement, hvor det er HELT umuligt at holde noget som helst - og jeg skal til bryllup 7-9-13 og jeg kan ikke passe noget som helst tøj, og jeg NÆGTER at købe noget nyt i denne størrelse....så fra 26. august og til 7/9 er der dømt 120%-kur Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
16/08/2013 kl. 08:45 |
Ej hvor jeg "tuder" jeg kan jo godt se, at de næste par weekender erjeg selv ude om det, men så er det altså også skide irriterende og dybt frustrerende, at der ikke sker noget, når jeg holder kuren....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Christina
16/08/2013 kl. 09:40 |
Hej Vibeke<br />
Ja, det er skide frustrerende, når vægten ikke flytter sig. Jeg har lige haft godt 14 dage, hvor vægten har cyklet op og ned. Jeg kan kun sige: HOLD VED! Lige pludselig giver kroppen efter igen. Jeg har de sidste tre dage igen oplevet vægttab - og pænt store vægttab, så hæng endelig i og oprethold de gode vaner.<br /> <br /> Jeg hepper på dig og håber, vægten snart er god ved dig igen. Er startet forfra for at komme af med ca. 8 "genbrugskilo". Ny målvægt er 62 kg. |
Chrisycat
16/08/2013 kl. 10:34 |
Jeg er helt enig med dig i, at det er så øv, at man knokler med kuren og vægten så ikke viser resultater, det kender jeg jo godt. Jeg har ikke syndet ret meget og ikke ret mange gange, for jeg gider bare ikke tabe det samme kg. igen og igen. Tror nok nogle i mine omgivelser syntes jeg er mega træls at invitere, men det er så bare ærgerligt. Mit vægt tab går ikke nær så hurtigt denne gang, som da jeg for 10 år siden var på vægtkonsulenterne, måske overgangsalderen spiller ind. Men jeg tror det vigtige er, at vi er glade for de valg vi træffer, om det så er at tillade sig et fest måltid til et bryllup eller at man vælger at medbringe sin egen mad Rigtig god weekend til dig - jeg skal jobbe
|
Vibeke1965
16/08/2013 kl. 12:50 |
Uha godt jeg har fri synes det har været lidt hårdt at komme på arbejde igen efter ferien.<br />
<br /> JEg har det sådan, at til almindelige sociale arrangementer og fødselsdage holder jeg min kur og tilbyder at tage mad med selv - og i hvert fald til kaffe/dessert.<br /> <br /> Men til runde fødselsdage, konfirmationer bryllupper og lignende, da fester jeg alstå...og de kommer så bare som perler på en snor de næste uger....MEN så er der også i hvert fald 5 uger, hvor jeg ikke skal noget SÆRLIGT inden der kommer et sølvbryllup.<br /> <br /> Nå slut med piveriet - det hjælper jo ikke noget :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
16/08/2013 kl. 21:41 |
Åh søde, dum vægt du har :/ Men godt at se du er med igen og du kæmper <br />
Jeg tænkte om du ville prøve at skrive her hvad du spiser ? for det lyder lidt mærkeligt at der ikke sker noget.<br /> <br /> Sikke da også en masse ting du hele tiden skal <br /> <br /> Ja en fridag efter ferien er altid godt hehe<br /> <br /> Knuuuuus til dig søde ♥ |
UNIQE
18/08/2013 kl. 12:15 |
Hej Vibse!!<br />
<br /> Dejligt at "se" dig igen..... Hmm... skal vi bytte vægt, for jeg tror heller ikke at min er med mig efter en lang ferie.<br /> <br /> Har du stadig gang i den der cykelbattle med din kollega..? |
Vibeke1965
19/08/2013 kl. 07:42 |
God morgen - herligt vejr - ja Lena jeg har stadig en konkurrence kørende - den kører denne gang juli og august - jeg er lidt bagefter, for jeg havde en uges længere ferie end kollegaen, men jeg regner nu med at nå ham alligevel har jo et par uger endnu :D<br />
<br /> Det var dog en forfærdelig vægt i dag!!! Ved jo godt, at jeg var til fest lørdag aften og så syndede jeg hele dagen i går (søns fødselsdag) men helt ærligt - jeg har taget 3 kg på siden lørdag morgen!!!! hvordan f..... kan de overhovedet lade sig gøre?<br /> <br /> Øv hvor var jeg lige ved at gå i seng igen!!! nå jeg besluttede at den vægt gider jeg altså ikke se her på siden, og da jeg ved at jeg har udfordringer også næste weekend, så vejer jeg mig først mandag den 2. september. Eller dvs. jeg er ikke sikker på at jeg kan holde mig fra vægten, men officielt vejer jeg mig først den dag....<br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
19/08/2013 kl. 16:22 |
ja det er svært med alle de fester.<br />
god taber uge tabt 26 kg, er i fase 3 |
Chrisycat
19/08/2013 kl. 17:23 |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53