Oprettet af lucky d. 22/01/2012 kl. 16:37

Lucky´s ugedagbog fase 2

Jeg skriver nok kun en gang om uge i min dagbog,som jeg vil bruge til at følge mit vægttab...<br />
Jeg startede Mandag d.16-1 med 6 angrebsdage,eller måske 5½ da vi var til "julefrokost" spiste mest protein men spist også noget grønt og frugt,så tager en protein dag i dag.<br />
Min start vægt var 83,6kg og i dag er vægten 81,6 så 2 kg er der røget det er jeg tilfreds med.<br />
Mit mål er 62 kg så der er lidt vej endnu <br />
Jeg skal være 123 dage i fase 2,en dato der hedder d.26-5<br />
Jeg vil skifte med en dag kun protein/en dag protein/grønt<br />
da jeg kan se det er det mange anbefaler her på sidden.<br />
Så skal jeg være 175 dage i fase 3,en dato der hedder 16-11.<br />


lucky

06/12/2013 kl. 04:47
Nå så er det atter fredag og veje dag,jeg står stille så det er vel bedre end vægten er steget,tror bare jeg skal være glad hvis den kan holdes på det i denne tid.

Rigtig god weekend til dig der kommer forbi 
Bitten Lundsgaard

07/12/2013 kl. 14:35
Ja, Status Quo er altid at foretrække, hvis alternativet er en vægtstigning. Og det tror jeg er vigtigt at minde sig selv om, så ikke man bliver for skuffet.

Hvilke småkager har du fået lavet dej til?

Kram Bitten
lucky

08/12/2013 kl. 16:23
Ja lige netop Bitten.

Jeg er gået så småt i fase 3,og håber at stå stille,ja hvis den går lidt ned gør det da ikke noget 

Jeg havde lavet dej til brunkager,det har jeg ikke bagt før,

og til finsk brød,så har vi bagt fejø småkager,rom snitter,rensdyr kager.

Vi blev ikke færdige så har dej til fejø kager på frost som jeg skal ha bagt i løbet af ugen.

weekenden er gået sådan at lørdag har jeg nok spist lidt i underkanten og søndag er der røget et par småkager ned og en halv nybagt bolle

Aftens mad er st.laks,kylling bryst og salat...

Stræber efter at holde mig til Dukan i ugens løb....

&nbsp;
Bitten Lundsgaard

08/12/2013 kl. 16:39
Jeg krydser alt jeg kan for at du holder det

Hvad er Rensdyr og Fejø kager?
Jeg har stadig alt mit dej i fryseren, har ikke bagt noget siden jeg bagte brunkager til min chefs kone. De skulle jo også lige testes. Regner med at gå bage-amok i den kommende uge, så forventer ikke, at holde kuren for godt. Skal også til at have gang i noget konfekt sjov. Har lavet lister så lange så lange med alle de forskellige slags, jeg gerne vil lave, velvidende at det aldrig bliver spist op, men jeg kan bare ikke lade være.

Jeg er så mega spændt på vægten i morgen, har været så super sej og standhaftig (af eget valg), så det kan næsten kun give pote i morgen tidlig

God søndag aften.
Kram Bitten
lucky

08/12/2013 kl. 18:23
Rensdyr kage er en kokosmakron der får rød snude og gevir,kan findes på Arla

Rensdyr med safran.

Fejø er en småkage med hk chokolade i,ikke en julesmåkage,men det er det blevet her hos os,jeg bager mange og har dem med istedet for en juleblomst,og de gør altid lykke   

Krydser finger for dig i morgen,det er dig velfortjent med et tab
lucky

09/12/2013 kl. 04:55
Så truer en ny uge,føler bare jeg har taget 5 kg på over weekenden!

Men så galt er det nu nok ikke,har ikke helt spist efter dukan men har heller ikke gået helt amok.....

Så denne uge ingen udskejelser,går og tænker lidt på at jeg ikke vil gå på vægten før efter nytår men det er nok for farligt ikke at gøre det ?

I dag er madpakken.laks,kylling,græsk yoghurt,1 bolle,gulerod.

God dag til dig der kommer forbi 
Chrisycat

09/12/2013 kl. 10:25
Jeg tænkte som dig i går - jeg vil ikke veje mig før efter nytår, fordi derer så mange måltider som ikke bliver Dukan. Men jeg turde ikke give slip og hoppede alligevel på vægten i dag. Mit håb er, at med Dukan alle de måltider der er muligt og yde de måltider der ikke er Dukan når jeg er inviteret ud, så når jeg gennem december med et lille + og så må den have max gas i januar. Men tror det er klogest for mig at gå på vægten, så det ikke tager overhånd.

God uge til dig



lucky

09/12/2013 kl. 14:16
Hej Chisycat.

Er også blevet enig med mig selv i løbet af dagen at jeg skal holde mig til min faste vejedag,og lige som dig håbe på et minimalt vægøgning,eller helst ingen.

Det fylder bare meget med den skide vægt,skulle man måske ha tænkt over for en del år siden 

Håber du kommer godt gennem de næste uger
Vibeke1965

09/12/2013 kl. 14:31
 Nej det er nok for farligt at glemme vægten til efter nytår, tror trods alt det har en effekt og at man stopper lidt op.....

Fejø småkager - dem har jeg aldrig hørt om.....
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
lucky

09/12/2013 kl. 15:57
Når nu I ikke kender fejø småkager får I lige et billede

det tager man ikke på af 

&nbsp;
Vedhæftninger:
Krinefis

09/12/2013 kl. 17:07
Puha, det skal du ikke sige, Lone.. er sikker på, der lige røg 200 gr på bare af at kigge lidt.. de ser gode ud

Og bagklog kan man jo altid være. Jeg har også dunket mig selv oven i hovedet mange gange for at lade mig selv tage så meget på, som jeg gjorde. Men heldigvis kan vi jo være fremsynede nu og sige til os selv at NU går den ikke længere!

Min kæreste sagde meget klogt i dag (ved sgu ikke, hvordan jeg fik støvet ham op.. klog OG sød!), at han godt kunne forstå de rygere, der gerne ville stoppe, men havde svært ved det. Udover at man er afhængig af nikotinen, er det jo også en vane og en ting, man har kunnet lide at gøre. Og de skal jo faktisk sige til sig selv, at de ikke rører en cigaret resten af livet (altså helt ideelt set).

"Det er en ting, de i princippet aldrig skal gøre mere," sagde min kæreste tænksomt.. "Ville du kunne sige, at du aldrig spiste chokolade mere?" .. nej, det ville jeg jo nok have meget svært ved, svarede jeg. Så i bund og grund er det jo ikke så uforståeligt, at en livstilsomlægning ikke bare er piece of cake. Så længe man er klar over, at det ikke bliver let, tror jeg godt, man kan klare sig igennem. Og alt er jo ikke tabt, bare fordi Dukan og jul ikke lige går hånd i hånd. Er sikker på, du nok skal komme nogenlunde helskindet igennem. Hvis vi skal sammenligne vores traditioner og vaner lidt med cigaretter, så er julen i hvert fald en smøg, JEG aldrig vil holde op med at ryge.

Rigtig god mandag!

Kram fra Kanelfis
UNIQE

09/12/2013 kl. 22:03
Hej Lucky!!

Aldrig spise chokolade mere......????? Rædsel!!!! :D

De der Fejø-småkager ser da bare lækre ud....... uhmmmm.......

En lille hilsen fra

Lena
Bitten Lundsgaard

10/12/2013 kl. 05:57
For lige at tage den med rygere.
Rygning er ikke naturlig som det at spise er og der er mange flere faldgruber imellem alle de fødevarer, der findes. Jeg kan godt følge Brians tankegang, for det er vanen, der er svær at bryde.
Men hvis en ryger beslutter sig for at stoppe, og kan holde det, så er de stoppet, når den sidste cigarret er røget. Vi bliver ikke slanke, i det øjeblik vi beslutter os for at tabe os og vi skal stadig spise, for at eksistere. Jeg siger ikke, at kampen ikke er den samme, men vi skal stadig navigere rundt mellem hylderne, hvor rygeren "bare" skal lade være med at tænde den næste.
Vibeke1965

10/12/2013 kl. 08:23
Jeg stoppede med at ryge for 14 år siden - og jeg må sige at det var MEGET nemmere end at tabe sig.

Rygning - det er KUN een ting du skal lade være med - at tabe sig - det er rigtig mange ting, man skal lave om: chokolade, slik, kage, chips, hvidt brød, smør, spegepølse, leverpostej, kartofler, pasta, flødesovs....jeg kan blive ved - og jeg ved godt, at det jo ikke er al ting, man skal holde op med, men der er langt flere faldgruber end når man holder op med at ryge, for der er kun een.

Kroppen har brug for både kulhydrater, fedt og proteiner, og når man har levet af dukan i lang tid = mangler fedt og kulhydrater - og så falder i, så forlanger kroppen sin ret  - og det er rigtig svært at stå imod - det er i hvert fald det jeg oplever i øjeblikket....

Og så har jeg engang hørt Chris MacDonald sige, at kroppen vil forsøge at komme tilbage til sin udgangsvægt (altså den højeste) så det er MEGET svært at komme lavere ned - det er simpelt hen ur-kræfter vi er oppe imod. Så hatten af for dem der taber sig OG holder det - det er hundesvært.
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Pusselusken

10/12/2013 kl. 09:31
Hey

Ja rygning og stoffer og alkohol KAN undværes. Men mad skal vi ha. Er enig med de kloge kvinder.

Og Vibs det er fuldstændig fantastisk at NOGLE kan holde en ny vægt. Jeg fatter ikke hvordan de gør. Men det er også meget få det lykkedes for er min oplevelse. Her inde fx. er det ikke kun et par stykker????

Men vi er altså seje alligevel - at vi ikke giver op. Hurra for os !!!!!! Og for dig Lone
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum


Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Dukan Slankekur - Generelt
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan Slankekur - Generelt
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Dukan Slankekur - Generelt
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44


Seneste kommentarer

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Dukan Slankekur - Generelt
Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Dukan Slankekur - Generelt
Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.