Oprettet af Vibeke1965 d. 15/09/2012 kl. 11:08

Vibeke1965´s dagbog

Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af

Vibeke1965

10/04/2013 kl. 12:34
Frokost noget torsk, noget oksekødsalat (i dag sorterede jeg det grønne fra) og lidt skinke og dressing<br />
<br />

Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg
Christel

10/04/2013 kl. 14:09
Frikadeller i ovn - nej tak, de smager skønt på panden med havreklid, har tabt mig godt skønt lidt olie til pandestegning.<br />
<br />
God dag.
Vibeke1965

11/04/2013 kl. 07:23
Jeg får spat af den vægt - nu står den fuldsændig på det samme som i mandags!!!<br />
<br />
Nå ...<br />
<br />
I går fik jeg lavet nogle pølser - så en opskrift i en tråd - kan ikke lige huske hvis - men hold da op hvor var de gode - familien stod på spring for at få flere, men måtte jo fortælle dem, at de var til mig - tror jeg har 15 pølser i fryseren - MUMS<br />
<br />
Og så lavede jeg oksekødssticks - hm....kan bedre li pølserne.<br />
<br />
Aftensmaden stod på hakkebøf med spejlæg, og i aftes fik jeg lidt frugtyoghurt.<br />
<br />
Gad vide om jeg skulle prøve lidt mere attack-lignende dage, for jeg kan jo ikke blive ved med at overholde kuren uden at der sker noget - hvordan pokker får jeg gang i vægttabet igen?<br />
<br />
Troede i min naivitet, at de første kilo ville smutte relativt let, men det skal jeg da love for, at de ikke gør <br />
<br />
Morgenmad i dag en bolle med pålæg.<br />
<br />

Helle12

11/04/2013 kl. 08:42
Hej Vibeke,<br />
Jeg har ikke læst alle dine indlæg eller de andres, men jeg kan se at de indlæg jeg har læst, at der ofte bliver spist en bolle eller en halv bolle, hvad er det for boller du spise...<br />
Mvh. Den nysgerrige Helle
Ninapiie

11/04/2013 kl. 08:58
Hej Vibse. Hvor er det trist det skal være en hård kamp uden resultat Men husk nu på... Det kan godt være der har været stilstand i vægten..... Det vigtigste er at du ik tager på ik Så er det jo godt givet ud. Og så flittig som du er, skal det nok komme. Du har jo gjort det før <br />
Jeg læste også om de pølser.... Måske det var Birgit ( fauer?) Er ik sikker . Det var "bare" fars med skinke omkring ik? Kan skisme ik lige huske det <br />
Kan godt følge dig med den badevægt. Som skrevet tidligere, leger jeg stepbænk med den hver morgen Jeg har brug for den kontrol! Men vigtigst er det ikke at lade sig slå ud, når den sk... Nål ik er gået ned Selvom der jo ik er "nål" på ret mange vægte i dag

INTET smager så godt, som slank føles.
Så er jeg startet op igen D. 22/2-18. 
Vibeke1965

11/04/2013 kl. 09:09
Helle det er denne opskrift<br />
<br />
Dukan brød eller 16 stk. burgerboller<br />
<br />
16 spsk. havreklid<br />
11 spsk. hvedeklid<br />
3 spsk. maizena<br />
8 spsk. skummetmælkspulver<br />
3 tsk. bagepulver<br />
1,5 tsk. salt<br />
2 pk. gær<br />
¾-1 dl mælk<br />
5½ spsk. Skyr/fromage frais<br />
4 æg<br />
1½ dl varmt vand<br />
<br />
Opløs gær i vand tilsæt skyr, mælk og æg pisk godt.<br />
resten af ingredienserne blandesr i rør godt. Jeg bruger håndmixer<br />
Hæld blandingen i en bageform med bagepapir<br />
<br />
Ovennævnte opskrift kan også fordeles i 16 aluminiums forme (10 cm i diameter)<br />
Brød bages 10 min ved 200 grader derefter skrues ned til 180 grader og bages yderligere 15 min. – det skal lyde hult når du banker på det.<br />
<br />
Boller bages 5 min ved 200 grader, skru ned til 180 og bag videre 10-12 min – pas på de kan godt blive lidt mørke.<br />

MissSaaderup

11/04/2013 kl. 09:13
Angående din tanke om attack lignende dage, så tog vi herhjemme efter påske 5 pp dage... Og det var udelukkende fordi vi synes vi havde syndet for meget... Og så længe du ikke tager fase 1, men pp fase 2 dage, så tror jeg ikke det gør så meget... Det er i hvert fald noget jeg ville gøre igen, hvis jeg tog på, eller står stille for længe....
Vibeke1965

11/04/2013 kl. 09:17
Hej Nina<br />
<br />
Tak for din støtte, og selvfølgelig har du ret i at det nok skal komme, hvis bare jeg holder kuren.<br />
<br />
Jeg GLÆDER mig til der kommer gang i den igen - og lige nu synes jeg ikke det er en hård kamp - så måske SKAL jeg slette tolererede - det er bare svært at undvære bollerne, og der er jo maizena i - på den anden side, så kan det ikke være den smule der gør det - og så synes jeg jo ikke jeg gør noget forkert.<br />
<br />
Jo min yoghurt med frugt er der lidt for mange kulhydrater i, men jeg har kun spist det i går!! Netop fordi jeg jo godt ved, den ikke er helt god nok, spiser jeg det meget sjældent - plejer at lave rabarberkompot i stedet for og så blande det i cheasy vanille.<br />
<br />
Jeg spiste også 3 bolcher, så i går fik jeg udfyldt tolererede...<br />
<br />
I går prøvesmagte jeg jo en del af mine nylavede ting - både sticks og pølser - måske spiste jeg for meget!!<br />
<br />
- og jo jeg brugte hakket kalv og flæsk, løg, salt og peber i, omviklet med skinke og så på panden - pærenemt og SUPER lækkert - mine unger var helt vilde, så det er i hvert fald ikke sidste gang jeg laver dem, tror vi skal ha dem til aftensmad en dag i næste uge. Så kan de få pølsebrød til - tror Svend Dellepude havde en opskrift på pølsebrød - den har jeg vist prøvet og den var god - måske kan jeg ligefrem få lavet nogle pølsehorn, så det ikke hver dag skal være bolle med pålæg til mellemmåltider <br />
<br />

Helle12

11/04/2013 kl. 10:36
Hej Vibeke,<br />
<br />
Jeg vil lave din opskrift, når jeg ikke længere er i angrebsfasen, det lyder som en god måde at få brød eller boller på.<br />
<br />
Efter hvad jeg kan læse, kan du ikke få/spise for mange proteiner, men det kommer vel an på, hvordan det er tilberedt.<br />
<br />
Held og lykke med at der kommer gang i vægttabet igen... og det er vel afgørende at man bare gør noget der er anderledes end det man plejer...<br />
<br />
Mvh. Helle<br />
<br />
laxluna

11/04/2013 kl. 10:43
Missaderup- jeg må lige spørger, hvor er forskellen på fase 1 og pp dage i fase to? Bare så jeg forstår det du skriver. Kan nemlig selv finde på flere pp dage uden pg dage, men hvis du vil hjælpe tumpen her så kan måske også jeg forstå det <br />
<br />
Vibeke- så slås vi sammen om at få den SKIDE nål eller hvad det nu er. til at flytte sig Det skal nok komme, vi skal bare ikke give op- for hvad er alternativet?<br />
Sender dig en bunke HEP HEP og en stor krammer, det skal nok komme
Vibeke1965

11/04/2013 kl. 11:38
Tak piger - du har ret Helle måske skulle jeg prøve noget nyt.....jeg synes ikke jeg bruger meget olie til at stege i, men i dag går jeg ud og køber en ny sliplet pande, så kan jeg helt undvære.<br />
<br />
Der er ikke den store forskel på fase 1 og PP - bortset fra mængden af havreklid og så må du få 2 tolererede på pp-dage.<br />
<br />
Nu skal jeg ud at spise med arbejde i morgen aften, hvor det bliver så tæt på dukan som muligt.<br />
<br />
På lørdag skal jeg til fødselsdag, hvor jeg har sagt at jeg er på kød og grønt og at jeg selv medbringer noget til dessert/kaffe. men måske er der noget forbudt i dressingen, måske er der lidt frugt i salaten, som jeg ikke helt kan sortere fra, men ellers overholder jeg kuren den dag.<br />
<br />
Og så tror jeg at jeg prøver at lave - skal vi kalde det strikse pp-dage søndag - fredag, hvorefter jeg går over til almindelig fase 2 igen med skift i dagene.<br />
<br />
Jeg har jo været i gang længe og tabte mig tidligere fint, selvom jeg ikke overholdt nogen rytme i pp-pv dage, så det ville jeg jo gerne igen, men jeg har læst i nogle af de andres dagbøger, at der kom gang i vægttabet igen, da de ikke længere havde rod i dagene....så måske skal jeg -i hvert fald i en periode - forsøge at holde mig striks til skiftene.....<br />
<br />
Og så cyklede jeg hver dag sidste år, da jeg tabte mig, det gør jeg ikke mere - og det er jo ikke sådan, at jeg så får gået hver dag - så det skal jeg også ha styr på.<br />
<br />
Når jeg lister det op sådan her, kan jeg jo godt se, at der er mange forbedringspunkter - og grunden til at jeg ikke tidligere har været så striks er, at jeg jo tabte mig (også i efteråret) men nu står jeg bare STILLE, så nu må jeg gøre noget andet.<br />
<br />
Jeg har bestemt ikke mistet modet, selvom jeg klynker lidt indimellem <br />
<br />
Og jeres støtte og kommentarer betyder ALT :P
lucky

11/04/2013 kl. 17:17
Hej Vibeke ja det er f... Ikke let,men jeg tænker bare når du spiser kantine mad til frokost så har du ikke helt styr på hvad du indtager,forstået på den måde at du ikke helt ved hvordan de laver maden ? Eller har jeg uret..<br />
Hvis der ikke sker noget vil jeg da råde dig til selv at tage frokost med i en periode for at se om det er det der gør det,der er jo nogen af de ting du spiser der kan være mel eller kartoffel mel i,eller der bruges for meget fedtstof<br />
Det er da surt du holder det som du skal og så er det nogen ting der ødelægger det for dig .<br />
Knuzz
fauer

11/04/2013 kl. 19:19
godt du fik nogle gode pølser, jeg laver frikadellerne næsten på samme måde. bruger kalkun bacon rundt om frikadellerne ned langs siden. det var derfra jeg fik ideen til pølserne, men havde ikke mere bacon den dag. giver dem 30 min i ovnen.<br />
god aften hilsen Birgit
tabt 26 kg, er i fase 3
MissSaaderup

11/04/2013 kl. 19:21
Ja, faktisk er det tit fordi man kager rundt i pp og pv dage... Men som Vibeka skrev så er der ikke den store forskel, men på grund af det tolererede, så er det lidt lettere med forskelligt mad...
Vibeke1965

11/04/2013 kl. 20:24
JEg har selv tænkt på den kantine, Lone, men den har jeg jo hele tiden spist i - har dog overvejet om de stadig laver dressinger fedtfattigt, men det har jeg næsten lige spurgt om og det siger de, at de gør - men måske overvejer jeg alligevel selv at ta dressing med og se om det hjælper.<br />
<br />
Og så vil jeg i første omgang prøve at lave om på de andre ting og se hvad der sker.<br />
<br />

Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.