Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
Vibeke1965
13/05/2013 kl. 13:08 |
Ja - det er svært, menjeg er faktisk ikke i tvivl om at det passer
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Frk. Skrump
13/05/2013 kl. 16:16 |
Hej Vibeke<br />
<br /> Jeg ville lige hilse på her, når nu du var forbi mig. Må jeg lige spørge om noget? Hvad er lagkagehapsere?<br /> <br /> Jeg er utrolig dårlig til at veksle mellem de forskellige ting, man må spise, men lagkagehapsere lyder godt :D<br /> <br /> Hav en dejlig dag! |
lucky
13/05/2013 kl. 16:22 |
Hej Vibeke...<br />
Fy ha da hvidt brød!Nu har du været så dygtig håber du har cyklet det væk flot du køre en omvej om morgen,ja det er tidligt jeg cykler ca.05.10 Håber du får en god aften... |
mig
13/05/2013 kl. 20:12 |
Wow for en cykel tur, det er ski da super flot søde Vibeke <br />
<br /> Ups med det hvide brød men godt at se du er klar over det og oppe på hesten igen Super du selv tager lidt med til den hygge aften <br /> <br /> Ha en dejlig aften søde <br /> Knuuus♥ |
laxluna
13/05/2013 kl. 21:18 |
Jamen for fanden da, en lille bitte omvej...... Du er da for sej!!!! Ender med du måske en dag lige pludselig står herude på Strandgården og beder om en tår kaffe og et toilet ))) du er i hvert fald altid velkommen herude )))<br />
<br /> Syntes du er sej med mega meget sej på!!!!<br /> <br /> Skidt med det hvide brød, pisse irriterende, men håber det var det værd, og så videre med dig skønne kvinde.<br /> <br /> Knus til dig |
Vibeke1965
14/05/2013 kl. 08:22 |
Tak til jer alle - ja det var dumt med det hvide brød, men det duftede forjættende <br />
<br /> Jeg cyklede også 18 km hjem i går og 18 km herud til morgen, nu må vi se hvor meget jeg får cyklet hjem, jeg er lidt træt i benene mødte en kollega (nå ja blev overhalet) på halvvejen til morgen, og han trak mig resten af vejen :P i går var jeg 70 minutter om at cykle herud, i dag tog det "kun" 62 :D<br /> <br /> Til gengæld har jeg fået lukket munden på min væddemåls-kollega for nu er jeg foran (og i går morges var han 20 km foran mig - tihi)<br /> <br /> Men må da indrømme, at jeg cykler på ren stædighed - håber formen følger efter :P<br /> <br /> I morgen har min søn fødselsdag, så får i hvert fald ikke cyklet langt inden arbejde, må se om jeg så kan finde tid til en lang tur hjem.<br /> <br /> Og så håber jeg virkelig det hjælper på vægten - måske ikke på fredag, men så næste fredag :D<br /> <br /> Var jo til tøseaften i går, vi fik laks og salat (og kartofler til de andre) super lækkert og så fik jeg lagkagehapser til teen - de er altså gode - jeg kunne ikke finde den oprindelige opskrift, som AladinsCookie lagde ind, så har lagt en "ny" ind i opskrifter.<br /> <br /> Kan I ha en god dag Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Chrisycat
14/05/2013 kl. 10:04 |
|
Vibeke1965
14/05/2013 kl. 10:18 |
Hej Chrisycat - der er ingen tvivl om, at det primært er kosten, der giver vægttabet. Men når det er sagt, så tror jeg da også på at motion kan være medvirkende, nok mest på længere sigt, hvor motion kan være med til at fastholde vægten nede, og jeg har også en idé om at motion gør, at man ikke bliver straffet lige så hårdt for sine synder som uden motion.<br />
<br /> Kan du ikke cykle? Eller er det for hårdt?<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Vibeke1965
14/05/2013 kl. 13:31 |
Frokost i dag var noget nakkekam, marineret oksekød, røget tun og filet - dertil dressing - helt fint for en pp-frokost.<br />
<br /> Aner simpelt hen ikke hvad jeg skal finde på til aftensmad i dag....må vist ind og kigge lidt.... <br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Erhardi
14/05/2013 kl. 13:57 |
Har du selv marineret oksekødet? Hvis jeg må spørge
|
Vibeke1965
14/05/2013 kl. 20:27 |
Nej det var på menuen i kantinen <br />
<br /> Til aften fik jeg mexikanske pandekager, og da jeg allerede havde spist min havreklid som boller, lavede jeg pandekager af æg, mælk og maizena, og det smagte faktisk super godt, ikke så "ægget" som jeg havde troet - faktisk har jeg en pandekage tilbage, den skal jeg ha om lidt med rabarberkompot.<br /> <br /> Jeg har også bagt lagkager i medalje størrelse efter Ritas opskrift, dem skal jeg også prøve - har lidt isis mousse tilbage og så har jeg forsøgt mig med rabarber-fromage, men er ikke helt sikker på, at der kom husblas nok i - nå pyt smagen fejler i hvert fald ikke noget.<br /> <br /> HURRA for rabarberne der skyder op af jorden, :D i dag lavede jeg mere kompot og så kom jeg næsten 1 kg i fryseren , så jeg har til næste vinter :P<br /> <br /> Har lavet plads i en HEL skuffe i fryseren til rabarber, så jeg ikke løber tør til vinter :D<br /> <br /> God aften til alle Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
14/05/2013 kl. 20:48 |
Åh kender godt det med brødet, jeg kunne leve af godt brød med ost hehe men den går jo ikke <br />
<br /> For syv det er flot med de cykelturer, ja det må da vise noget godt på vægten altså <br /> <br /> Super godt du holdte dig til de rigtig ting til den frokost med tøserne <br /> <br /> Lyder til det er lækkert mad du har fået på job og hjemme Ja de pandekager er sgu gode og vil man bruge dem til dessert kommer man jo bare lidt vanilie, sød og evt citron i, mums siger jeg bare <br /> <br /> Håber du kan li lagkagebundene og ja nu er rabarberne kommet op, det er såååå lækkert, jeg skal også bare ha fyldt fryseren <br /> <br /> Knuuuuus♥ |
Vibeke1965
14/05/2013 kl. 21:09 |
jeg kan godt li lagkagen - lavede den som roulade for et stykke tid siden, tænkte bare at jeg ville forsøge mig ud i nogle mindre størrelser og måske pr'øve at fryse ned, for jeg får jo ikke spist alt det.... <br />
<br /> Ja håber sgu også vægten kan li mine cykelture, cyklede også 16 hjem i dag - men jeg har altså også nogle udfordringer i denne uge - min søn har fødselsdag i morgen, vi skal ha morgenbrød (kunne jeg jo nok klare)- så plejer vi at gå ud at spise om aftenen, men det er udskudt til torsdag, så han har i stedet bestilt hjemmelavede sandwiches med kylling - nu kniber det med brød..... og så torsdag skal vi ud at spise - spareribs og chickenwings ad libitum..... der er jo sikkert nok noget salat til, men det er jo ikke det sundeste kød.....nå der er ikke noget at gøre ved det, ved bare ikke lige hvad jeg gør i morgen - kan jo ikke spise min brødportion TO gange.... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
mig
14/05/2013 kl. 21:23 |
Ok,vil gerne høre om den kan fryses for har ikke selv prøvet <br />
<br /> Det er så flot, bare jeg var lige så godt til at få cyklet eller bare noget andet motion men jeg er virkelig en nød til det <br /> Ihh tillykke med din søn i morgen Ja kan da godt se du har lidt udfordringer her de næste dage men er sikker på du finder en god løsning <br /> <br /> Knuuuus♥ |
Vibeke1965
15/05/2013 kl. 09:17 |
God morgen og tak Rita.<br />
<br /> Jeg syndede lidt her til morgen, først spiste jeg en halv dukanbolle og så spiste jeg et rundstykke (mørkt mel) så har jeg 1½ dukan bolle til aftensmaden - da jeg overvejede det, synes jeg det var mest "sikkert" at ha boller til aftensmaden, ved jo, at når først jeg har spist hvidt brød, så går det lidt galt for mig.<br /> <br /> Nu kan jeg leve dukansk resten af dagen, og det har jeg det fint med.<br /> <br /> Og så har jeg pp-dag, så kan jo kun få løg til min kyllingsandwich!!! Tror nu også jeg laver noget tunsalat :D<br /> <br /> Jeg kommer kun til at cykle 12 km ialt i dag, må gi den en skalle i morgen :P<br /> <br /> God dag til alle Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05