Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
![]() 23/05/2013 kl. 15:28 |
Jeg har faktisk lavet pangasius hvor den blev tilberedt i kokosmælk og rød carry - det er jo ikke dukanvenligt - men det smagte helt vildt godt, for den tog smag af kokosmælk og carry - så det kan jeg faktisk godt anbefale, og så tror jeg at jeg skal ha prøvet den opskrift, hvor den er "pakket ind" i røget skinke - der stod at skinken tog fiskesmagen....<br />
<br /> Ja jeg har indtil flere bøger om fisk, men jeg laver bare ikke nogen af opskrifterne.... Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
![]() 23/05/2013 kl. 15:37 |
Jeg synes ikke at Pangasius smager af fisk, men jord.... og når jeg ser, hvordan de bliver "opdrættet", så tænker jeg at det er en "skidt-fisk"......<br />
<br /> <br /> Uhmm...... kokosmælk og rød karry.... kunne jeg narre dig til at lægge opskriften ind? Den kan jo sikkert laves med fladfiskefilet eller torskefilet´er ![]() |
![]() 23/05/2013 kl. 15:43 |
Har sendt den til dig i din indbox, for den er ikke en dukan-opskrift :D
Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
![]() 23/05/2013 kl. 18:55 |
|
![]() 23/05/2013 kl. 20:55 |
Øv med det fisk
![]() ![]() <br /> Hold da fest du får cyklet, det er fanme flot altså ![]() <br /> Ha en dejlig aften søde ![]() knuuus♥ |
![]() 24/05/2013 kl. 08:07 |
Jeg tør næsten ikke skrive det
![]() <br /> Men ved jo godt, at så kan jeg godt risikere at ha taget lidt på næste fredag - men det kan ikke ødelægge glæden i dag.<br /> <br /> Jeg skal på afdelingsdag, og har besluttet mig for at spise det der kommer på bordet - og lige nu er jeg lidt træt af at jeg ikke tog boller med til morgenmaden, men de var jo frosne - på den anden side plejer jeg kun at spise rugbrød - så tror bare jeg "leger" fase 3 i dag inkl. festmåltid, og så er jeg tilbage igen i morgen.<br /> <br /> Jeg har spist fisk et par gange siden sidste fredag, så måske er det derfor tabet er så stort.<br /> <br /> Må se om jeg kan få fisk på programmet igen i den næste uge - og så skal jeg altså ha fundet noget kalvelever, bliver simpelt hen nødt til at prøve om det kan trække huden med ind på resten af mit vægttab.<br /> <br /> Jeg kommer ikke rundt i dagbøger og tråde i dag, for skal lige skynde mig at lave noget inden afdelingsdagen starter :D<br /> <br /> God dag og weekende til dem der måtte komme forbi :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
![]() 24/05/2013 kl. 08:21 |
Godmorgen........... og sikke en morgen, hva???? FEDT!!<br />
<br /> Jeg håber at du får en fantastisk afdelingsdag!! |
![]() 24/05/2013 kl. 10:21 |
|
![]() 24/05/2013 kl. 11:12 |
Ihhhh hvor er det bare godt og fortjent søde, tillykke
![]() Kan ski da godt forstå du hoppede op og ned af vægten ![]() <br /> Ja det kan godt være meden og dine cykelture har gjort noget godt så er det bare om at forsætte den gode stil ![]() <br /> Ha en dejlig dag ![]() Knuuus♥ |
![]() 24/05/2013 kl. 11:31 |
Hvor er det bare SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ fantastisk, hvor er jeg glad på dine vegne!!, su har sgu også knoklet på med den cykel osv, så du har gjort lige præcis det din krop skulle have.<br />
<br /> Hvor er det bare super dejligt for dig søde, nyd nu weekenden ![]() <br /> Mange k us til dig, du gæve cykel- quinde ![]() |
![]() 25/05/2013 kl. 19:00 |
Tak skal I ha, jeg nød min dag i går og al maden, men da jeg kom hjem omkring midnat kaldte toilettet (altså den rigtige vej
![]() ![]() <br /> Jeg vejer mig nu først på fredag....<br /> <br /> Jeg har været tilbage på dukan hele dagen i dag, men det har min hjerne ikke, jeg har virkelig diskuteret med mig selv hele dagen om hvad der skulle indenbords - skide irriterende, men det er sådan kulhydraterne virker på mig - de vil ha flere.... nå har holdt mig indtil nu....<br /> <br /> Nu har jeg købt lever - var lidt overrasket over hvor dyrt det er - inde i mit hoved forestillede jeg mig, at det var en temmelig billig spise, men det var det godt nok ikke....nu skal jeg lige have lagt det i blød i mælk og så fryser jeg det ned i portioner - spiser nok den ene i morgen.<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
![]() 25/05/2013 kl. 20:40 |
|
![]() 25/05/2013 kl. 22:29 |
Hehe hyggelig nat så
![]() ![]() <br /> Det med kroppen vil have mere kender jeg alt for godt, jeg har den efter hvert festmåltid endnu ![]() ![]() <br /> Ja jeg så godt lige på det og tænkte også det var vildt dyrt, jeg husker det ellers også som en billig spise men sådan er det da ikke længer :/<br /> <br /> Knuuuus♥ |
![]() 27/05/2013 kl. 07:44 |
God herlig solskinsmorgen :D<br />
<br /> Og det var så det positive islæt fra mig i dag - for jeg har da haft en synde-weekend der vil noget ![]() <br /> Det gik eller så godt lørdag indtil aftensmaden, men så gik det da ellers galt - og det samme søndag - HELE dagen!!! godt jeg først skal på vægten på fredag!!!<br /> <br /> Og hvad skete der så? Ja jeg ved det ikke, jeg lukkede af for min dukan hjerne, der råbte og skreg på mig, at jeg skulle ta mig sammen, men det kunne jeg bare ikke!! Det var noget med rester, der skulle spises, og hyggemad fordi min mand kom hjem efter en uges lejrskole....<br /> <br /> I bund og grund tror jeg, læren er at jeg skal spise kød til morgenmad efter en synde-aften....for jeg gik og var småsulten hele lørdagen, og så gav jeg bare efter om aftenen.<br /> <br /> Og nu kommer der bare en besværlig (altså dukan-besværlig) juni måned -9. klasses sidste skoledag skal holdes hos os på fredag, og vi er 9 forældre, der skal "passe på" de unge, så vi skal ha lidt natmad, lørdag skal vi holde 50-års fødselsdag for min mand, 2 uger efter skal vi ha fætter-kusine weekend, hvor kosten også bliver dukan-uvenlig, og så er der dimission for ham i 9. klasse og studenterfest for den ældste.....<br /> <br /> Og der må bare ikke ske det samme som i marts, hvor jeg meldte mig helt ud af dukan og tog 5-6 kg på - nu har jeg lige tabt dem, jeg SKAL SIMPELT HEN IKKE ha dem på igen - godt jeg skal mødes med jer den 8. så jeg kan få et los i r.... - helt bogstaveligt denne gang, hvis jeg har brug for det.<br /> <br /> Nå jeg cyklede 19 km her til morgen, må jo gøre noget for at bøde på mine synder, måske skulle jeg cykle samme vej hjem (hvis cyklen ikke er punkteret, synes godt nok, der var mange sten...)<br /> <br /> God dag til jer, der måtte komme forbi :P Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
![]() 27/05/2013 kl. 10:00 |
Jamen Vibeke, hvad er nu det for noget, du er jo et af mine forbilleder
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53