Jeg har været på dukankuren siden november 2011, og frem til 15. august havde jeg tabt 20 kg, og det er super dejligt - men men men.... jeg kom til at give lidt slip på kuren og de gode vaner, jeg skulle nemlig på ferie til Tyrkiet her i september, så tog 3-4 kg på og efter en uges all inclusice smuttede der et par stykker mere på!!!!<br />
<br />
Nu er jeg klar igen, jeg startede i går - vægt 95,9 kg, vægttab ialt 14,4 kg mit mål er at komme ned på 73 kg, så må vi se om jeg skal længere ned, men det er så mange år siden, jeg var der sidst, så har simpelt hen ingen anelse om, hvorvidt det er min nye idealvægt, men det er en bmi på 24, så....<br />
<br />
Jeg tager 7 dage attack, så jeg kan få rettet min hjerne og krop ind igen, heldigvis er min kalender blank de næste 2 uger, så der kommer ingen fristelser før jeg er helt tilbage på kuren.<br />
<br />
Jeg har ikke tidligere skrevet dagbog herinde, men deltaget flittigt på siden her, men jeg har besluttet, at nu vil jeg også skrive dagbog, nok ikke hver dag - vi får se.<br />
<br />
Jeg glæder mig til at være med igen og til at se kiloene rasle af
UNIQE
15/05/2013 kl. 09:34 |
Godmorgen....... "Kun" 12 km.... <br />
<br /> Vibeke i min verden synder du ikke, men vi tager nogen valg undervejs...... velovervejede valg, som vi er bevidste om.<br /> F.eks var jeg nødt til at have to PG i træk pga kursus. Men det var et bevidst valg, som ikke tærer på samvittighed og gør mig ked af det!<br /> <br /> |
laxluna
15/05/2013 kl. 09:48 |
Du er sgu da for SEJ!!! Jeg vil skrive som Uniqe- der er nogle valg undervejs- og som du vist selv skrev til mig på et tidspunkt, så gælder det jo også om at vi lever, og det gør vi i samspil med andre mennesker, og JA det forstyrrer vores "Kur" men dette er jo en måde vi skal leve på for ever- sååå <br />
<br /> Sejt med alle de km i benene elsker selv at cykle NYD det, og nyd så denne dag i dag- din søn har fødselsdag, så det er jo en speciel dag for dig også <br /> <br /> Mange kram herfra |
Vibeke1965
15/05/2013 kl. 11:49 |
Tak tøser :P<br />
<br /> I har ret - det er også mest fordi jeg har svært ved at få gang i mit vægttab igen efter min marts-pause - der sker simpelt hen ikke noget - i fredags havde jeg tabt ca. 3 kg på 5 uger - og det er jo ikke fordi det er "de sidste" kilo - så 600g om ugen er ikke meget vel?<br /> <br /> Jeg må ud på nogle lange ture på cyklen, det kan vel hjælpe til selvom jeg tror mest på kosten som en faktor til vægttab.<br /> <br /> Måske skulle jeg også få gang i hulahopringen igen, er bedst til den ene side - men tænker at eftersom den kører rundt - betyder det så MEGET at man kun kører den ene vej? Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Chrisycat
15/05/2013 kl. 17:46 |
Jeg kan godt cykle, men ikke langt og min balance er vildt dårlig. Underligt at dårlige hofter over længere tid får indflydelse på så mange ting. Skal til noget rygtræning i juni, med træning 2 gange om ugen. Og jeg kløer på med min gå ture eller cykel ture i det omfang hoften vil. Og tak fordi du spørger
|
Vibeke1965
16/05/2013 kl. 08:05 |
Kan godt se at det kan være svært så, men jeg er som sagt heller ikke i tvivl om, at omlægning af kosten er det vigtigste.<br />
<br /> Nå, det bliver også kun til 12 km i dag, var godt nok træt i morges, så valgte at sove i stedet for at cykle <br /> <br /> I går aftes fik vi sanwiches med kylling - og med hvidt brød havde den unge mand bestilt - og jeg var godt nok tæt på at ta en lille halv af det knasende hvid brød....men jeg "nøjedes" med mine dukan-boller - spiste godt nok salat til, selvom jeg har pp-dag - har også pp-dag i dag, men vi skal ud at spise i aften (spareribs og chickenwings) så kommer nok også til at spise salat i dag.... tænker det er at synde så lidt som muligt.....<br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
lucky
16/05/2013 kl. 09:12 |
Der er kommet gang i cyklen er det ikke dejligt når man først er kommet afsted,flot du køre omvej om morgen,hvad var det i havde vædet om ?eller har du ikke skrevet det..<br />
Ja det er ikke nemt med alle de valg og fristelser vi hele tiden bliver udsat for,og du er jo ikke den eneste der har svært at få gang i vægttabet igen,jeg tror det er vores historik der spiller en del ind,har man mange gange været på kur og samlet de samme kg op igen for at smide dem igen,gang på gang så bliver det svære og svære...<br /> Du må jo se sådan på det i dag, at det er bedre du spiser salat frem for pomfrits eller anden kartoffel..<br /> God tur... |
Vibeke1965
16/05/2013 kl. 09:25 |
Vi har såmænd bare væddet en 2-liter sodavand :P - det er mere håneretten det handler om det er SÅÅ dejligt at lukke munden på ham - han var så høj i hatten, da han var 20 km foran forleden, der er mere stille fra hans hjørne nu :D<br />
<br /> Og så må jeg jo sige, at det animerer mig til at få cyklet de der omveje - når først jeg er af sted synes jeg jo også det er dejligt, og det giver mig en hel del mere motion end jeg ellers ville ha fået, for jeg kommer simpelt hen ikke ud når først jeg er landet derhjemme.<br /> <br /> Ja det er også det jeg er kommet frem til - at det er bedre med salat end så meget andet. Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
fauer
16/05/2013 kl. 09:29 |
hold da op.... HVOR ER DU SEJ:D<br />
jeg har ikke været her et stykke tid og du får da cyklet en del. Jeg syntes det er et flot vægttab du har fået og er sikker på du også har tabt en del i cm og fået en masse muskler... så bliv ved sådan for du er da for sej<br /> <br /> du skal da slet ikke tænke på at du får spist lidt brød for det har du da fået forbrændt mange gange. selvom jeg ikke vil anbefale dig at gøre det igen. Jeg savner også en god ostemad på lyst brød.<br /> kan du nu have en god dag tabt 26 kg, er i fase 3 |
Vibeke1965
17/05/2013 kl. 07:34 |
God morgen - i dag bliver det til 24 km - jeg fører med 43 km tihihi :D<br />
<br /> Og så er det jo vejedag - jeg har tabt 400g og vejer nui 95,6 - og det er vel ok mine hvide boller taget i betragtning <br /> <br /> I aftes var vi ude at spise (sønnikes fødselsdag i forgårs) vi var et sted, hvor der var "spis hvad du kan" af spareribs, kyllinglår, hotwings, pølser, bagekartofler, pommes frites og salat - og nu pudser jeg glorien :D<br /> <br /> Jeg spiste kun kylling, spareribs og salat - dressingen til salaten var ganske vist ikke dukanvenlig, men det var så lidt..... og jeg sprang også over desserten :P Jeg kom til at bestille en sodavand - og det var jo med sukker for jeg drikker ikke cola, men drak kun 1/3 af den så drak jeg vand for resten.<br /> <br /> Så alt i alt var det faktisk helt ok - jeg måtte så hjem og bage kage, som min datter skulle ha med i skole - duftede dejligt, så sugede nok nogle kalorier ud af den <br /> <br /> God dag til dem, der måtte komme forbi :P og en dejlig pinse Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
UNIQE
17/05/2013 kl. 08:13 |
Hold da op altså......... Det er jo for vildt med dig og cyklingen... <br />
<br /> Tillykke med sønnen! Det er dejligt når man vælge selv....... fra buffeen!<br /> <br /> Skøn pinse til dig også...... |
Vibeke1965
17/05/2013 kl. 08:53 |
Ja jeg er også glad for at jeg holdt mig fra de ting i går, det plejer jeg nemlig ikke - plejer at gi mig selv lov til at spise løs, "bare denne ene gang" men det kan jo hurtigt blive til flere gange.<br />
<br /> På søndag skal vi holde fødselsdag for familien, vi skal ha burgere i forskellige udformninger: pulled pork, almindelige bøffer og så skal jeg vist prøve pulled chicken - så kommer nok til at bruge mine tolererede og måske lidt til - for jeg skal jo også ha noget af det søde....tror jeg laver lagkager til både dem og mig.<br /> <br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
Ninapiie
17/05/2013 kl. 20:56 |
|
mig
17/05/2013 kl. 21:25 |
Wow siger jeg bare, det er sååå flot med den cykel <br />
Og tillykke med tabet som jo er flot når man sådan lige ser på hvad du har spist <br /> Jeg syntes nu 600g om ugen er ok, det er jo helt klart bedre end ingen ting Mit snit lå på ca 800g pr uge da jeg var i mål <br /> <br /> Syntes det er super flot du valgte nogle ting fra da i var ude og spise, stort skulderklap til dig søde <br /> <br /> Rigtig god fødselsdag på søndag og god pinse <br /> Knuuuus♥ |
Vibeke1965
20/05/2013 kl. 10:18 |
Tak piger jeg klarede fødselsdagen i fin stil - - og du har ret Rita, men har bare så meget behov for at få gang i det igen, så hvis det så bare fortsætter stabilt med 600g ..... men det er der jo ingen garanti for....<br />
<br /> I går holdt vi så fødselsdag for familie og venner, vi fik burgere - med bøf, pulled pork og pulled chicken.<br /> <br /> Jeg spiste en af hver, der var ikke noget forbudt i mine burgere (nå jo en lille smule barbeque sovs) - de andre spiste nogle kartofler til.<br /> <br /> Til dessert/kaffe havde jeg bagt en dessertchokoladekage og en æblekage - dertil rørt vanille is og frugt - til mig selv havde jeg bagt lagkage a la Rita - dvs. jeg havde bagt dem i 10-cm forme, så spiste to med isis mousse oven på. Havde faktisk lavet rabarberis til mig selv, men den skulle ha været ude af fryseren 1 time før, for den var sten-hård, så den droppede jeg - den smagte ellers godt MUMS.<br /> <br /> Her til morgen har jeg spist 2 hakkebøffer og 2 spejlæg - nu rammer hverdagen og jeg skal ha styr på mine pp-pv dage, fik simpelt hen for mange pv dage i sidste uge, men nu har jeg styr på det igen. Kører 2-2 de næste 14 dage.<br /> <br /> God dag til jer der måtte komme forbi :P<br /> Startvægt 19/8-14: 118,7 16/3-15: 111,5 = tabt 7,2 kg |
laxluna
20/05/2013 kl. 11:10 |
Jeg syntes fanme du er en skrap saks!!!!! Du er for sej! bare lige en lille kommentar herfra mig som liiige sidder og arbejder en lille bitte smule <br />
<br /> Knus til dig <br /> <br /> ps- jeg kører 4-3 lige nu, det virker for mig minus 1,2 på en uge ))) Jubiiiii |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05