Nå, nu har jeg siden maj løbet stort set hveranden dag lige til nu - 5 kms ture gennem skov og mark, og op og ned og interval, men jeg taber mig ikke, selv om jeg føler jeg har været obs på ikke at spise helt sindssygt meget af kager, ris, kartofler og den slags.<br />
Men nu skal det være, så har nu i 2 dage været i angrebsfasen, som jeg skal være på i 4 dage, og det er egentlig gået så fint.<br />
Jeg spiser bare en masse kylling og oksemørbrad og tager halvanden skefuld havreklid i et glas med lidt vand på - og det er lige som det?<br />
Håber det er den rigtige måde!<br />
Jeg var så ude og løbe 5 km i går, og var helt træt og smadret og langsom i kroppen, så bilder mig ind, at jeg godt kan mærke, at jeg pt ikke har andet end proteiner at arbejde med..<br />
<br />
Jeg er 174 cm høj og troede jeg skulle ned på 63 kg, men den der amerikanske siger, at jeg skal lande på 66,5 - så det var da egentlig rart, for så skal jeg kun tabe 7 kg og ikke over 10..<br />
Og tænk, hvis min ideelle vægt er 66,5 og jeg hele mit liv har væet utilfreds også, når jeg lå på det... Tankevækkende!<br />
Glæder mig til at tabe mig og til at følge med i jer andres vægttab<br />
<br />
hep hep allemand!<br />
admin_kent
29/08/2012 kl. 10:20 |
Hej Smukke-Sally,<br />
<br /> Velkommen til forum og held og lykke med kuren.<br /> Den idelle vægt, som man får via dukansiden, er der nogle der holder sig til, men andre syntes at de bør veje over eller under, så det må du se, når du kommer dertil.<br /> Det er meget muligt, at du er ektra træt efter en løbetur, når du er i angrebsfasen. Du har jo ikke nogle kulhydrater at arbejde med. |
susabri
29/08/2012 kl. 20:44 |
<div class="bbcode_quote"> <div class="bbcode_quote_head">Quote:</div> <div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Smukke Sally den August 29, 2012, 08:55</b><br /> men jeg taber mig ikke, selv om jeg føler jeg har været obs på ikke at spise helt sindssygt meget af kager, ris, kartofler og den slags.<br /> </div> </div> <br /> Velkommen til :D vægttabet skal nok komme, der er mange ting der spiller ind for hvor hurtigt det går :D<br /> <br /> Lige et spørgsmål til ovenstående, er det nu mens du er på kuren?<br /> <br /> Ja, det er herligt at finde ud af at man måske skal være tilfreds med en vægt er ikke er lige så lav som man i første omgang havde forestillet mig.<br /> <br /> Da jeg var ung og vejede det mit mål er i dag, synes jeg at jeg var vildt fed. Men når jeg ser på et billede fra den tid, synes jeg faktisk at jeg ser meget godt ud <br /> <br /> Det bliver spændende at følge dit vægttab :D |
Smukke Sally
30/08/2012 kl. 15:57 |
Hej og tak for jeres indlæg!<br />
Nej, det har været hele sommeren jeg har været obs og ikke har tabt mig overhovedet <br /> Jeg er først startet på DUKAN her i mandags for første gang i mit liv <br /> <br /> Nå, men status er, at jeg har spise en helvedes masse kød og også lidt kylling... Mandag aften min start dag) kom jeg til at spise lidt broccoli også, tirsdag køret jeg rent kød, onsdag også MEN jeg var til 40 års fødselsdagsreception, hvor jeg kom til at spise en helvedes masse parmaskine (vel ok?) og sådan nogle lækre, hårde, italienske pølser i skiver.. (uha - den er ikke god på fedt skalaen..) Nå, men det gode var, at onsdag spiste jeg trods alt KUN kød.. selv om det sidste var lidt fedende.. til gengæld spiste jeg ellers kun oksemørbrad så håber det går op!<br /> <br /> i dag på 4. og sidste dagen har jeg spiste oksemørbrad med spejlæg på og drukket en helvedes masse kaffe. Opdagede lige før, at det var halvanden spiseskefuld man skulle have at det her havreklid, jeg troede det var halvanden teskefuld.. Nå, men så må jeg hellere lige lave lidt mere af det,,,<br /> <br /> Jeg har været træt og lidt uoplagt, men ingen hovedpine eller noget.. og så værker mine ben helt sindssygt! Jeg orker ikke begynde at løbe en lille tur, før fredag aften, når jeg har fået grønt også... nu skal dagen i dag bare overståes.<br /> Har tabt 2 kg på de her 3 1/2 dage so far - så det er jo ret sejt!!<br /> <br /> Glæder mig sådan til at se, om jeg kan føle mig tilfreds med 66,5 kg. Det virker rigtigt - så jeg tror, jeg kan Hurra!<br /> <br /> Er der noget, jeg skal være særligt opmærksom på, før jeg går ind i cruisefasen i morgen?<br /> |
Bitten Lundsgaard
30/08/2012 kl. 16:23 |
Hej Smukke-Sally.<br />
<br /> Fedt at du allerede kan se resultater, det er det, jeg elsker næstmest ved denne kur. Det jeg elsker mest er alt det kød, der skal spises.<br /> Jeg spiser mit havreklid om morgenen på A-38 med 1 tsk kakaodrikpulver fra ISIS på eller Cheasy Vanille yoghurt, det er altså bare mums.<br /> Jeg er super spændt på at høre, hvordan det kommer til at gå dig i den kommende tid.<br /> <br /> Jeg hepper på dig <br /> <br /> Hilsen Bitten |
Smukke Sally
31/08/2012 kl. 13:48 |
Cruisefasen er i gang sat!<br />
Det fejrede jeg imorges ved at spise en blandet salat (u dressing) med en dåse tun i...<br /> Til frokost har jeg bagt et brød ud af den her opskrift, (står som boller, men fungerer perfekt som et brød)<br /> http://dinslankekur.dk/category/brod-og-kager-protein/<br /> og har spise en skive nybagt dukanbrød med en hel pakke lækre friske krebsehaler fra Irma (og en lille smule let mayo... (Tror jeg ikke man må, er den her kur, helt uden fedt? Alle andre diætister fortæller jo altid om nødvendigheden af sunde fedtstoffer...)<br /> Nå, men jeg håber jeg gør det rigtige, jeg havde ikke tabt mig i morges, men det er vel også ok - hvor meget kan man trods alt forlange <br /> Glæder mig til i aften, hvor jeg skal have kæmpe bøf og en masse salat! Og en masse vand <br /> <br /> Håber I andre har det godt! Og at det går som det skal med kuren, - jeg synes det er ret genialt, at man overhovedet ikke er spor sulten |
Smukke Sally
01/09/2012 kl. 15:02 |
Cruisedag to<br />
<br /> Skal til kæmpe fødselsdagsfest i aften, det gruer jeg sgu ret meget for. Men har besluttet blot at tage kød i massevis og salaterne... Og så lade som om jeg drikker af mit rødvinsglas, og ellers drikke vand ved siden af... (gider ikke involvere alle i slankekur - så skal man ikke høre om andet hele aftenen end, hvordan DE synes man lever bedst og sundest)<br /> <br /> Nå, men i går aftes lavede min søde mand masser af bøf og salat til mig - desværre var der feta i, så jeg kom til at spise lidt af det også (lagde det meste til siden)... Jeg vejer mig mandag morgen, og så håber jeg, at der er røget yderligere et kilo - kunne være cool med 3 kilo den første uge!<br /> I dag har jeg spist stegt oksemørbrad til morgenmad og et stykke dukanbrød med en masse rejer på til frokost (og lidt mayo) Ellers bare sort kaffe og en helvedes masse vand... Glæder mig til jeg en dag skal på toilettet igen - troede dukanbrød og grøntsagerne ville sætte gang i det igen, men ak!!!<br /> |
Bitten Lundsgaard
01/09/2012 kl. 15:43 |
Stakkels Sally.<br />
Jeg ved PRÆCIS |
Bitten Lundsgaard
01/09/2012 kl. 15:50 |
Prøver lige igen.<br />
Ved PRÆCIS, hvad du mener, jeg er kun ude og straffe toilettt 2 gange i ugen, ville gerne 2 gange om dagen, men sådan er det. Der findes flere tråde herinde, hvor det bliver foreslået hvedeklid, mere havreklid og mere motion. Jeg drikker normalt ikke kaffe, så hvis jeg synes, det er på høje tid, tager jeg et par kopper sort kaffe på tom mave, det kan som regel sætte gang i systemet.<br /> Det lyder som om, du virkelig er motiveret for kuren og at du allrede har planer om at "snyde", ikke dig selv, men de andre, når du skal til fest. Det synes jeg er vildt sejt. Der kommer jeg nok lidt til at synde, ved de lejligheder, men så er det bare op på hesten igen bagefter.<br /> Jeg glæder mig til at høre, hvordan weekenden går for dig |
Smukke Sally
02/09/2012 kl. 12:05 |
Gik så fint i går ! Jeg lykkedes med kun at spise en masse oksefilet og en masse salater (som var blandede og derfor med en del olie/eddike dressing og al mulige slags grøntsager og lidt feta og også et par jordbær - men dog bedre end at spise kartofler og brød og alt det andet...)<br />
Nå, og så drak jeg vand og råbte og skreg og skålede i først champagne og så rødvin uden at de opdagede, at jeg ikke drak en dråbe <br /> <br /> Så det var dejligt - kom hjem kl. 3 og er nu helt bombet, som om jeg reelt havde tømmermænd <br /> <br /> Den dårlige nyhed er, at jeg tror jeg har en fibersprængning i venstre ben, kan kun humpe rundt og drt gør mega nas!! Pis, så kan jeg ikke løbe eller noget som helst, jeg ved ikke hvor længe! |
Bitten Lundsgaard
02/09/2012 kl. 16:16 |
Hvor er du for vild. Det er så sejt gået. Selvom jeg ikke kender dig, så er jeg stolt af dig <br />
Fiber lyder da ikke så godt. Har ingen erfaring med, hvordan man bedst får det til at forsvinde. Min mand siger ro og is på de første 48 timer, derefter varme og ro. God bedring og fortsat thumbs up på motivationen |
Smukke Sally
02/09/2012 kl. 16:41 |
Tak for din support, Bitten - det betyder sgu en del <br />
<br /> Gad vide, om det er en del af Dukans strategi, at man får lidt kvalme af alt det kød og proteiner??<br /> Det gør i hvert fald, at jeg ikke har lyst til at spise noget som helst..<br /> <br /> Nå, men må lige af med, at jubiii har været på toilettet i dag <br /> <br /> I dag på fase 2's dag 3, har jeg spist flg:<br /> <br /> Morgen:<br /> 1 dukan brød med tun, løg, kapers, og citron med skyr (løgismoses) og salt og peber<br /> <br /> Frokost<br /> 1 dukan brød med 1 kogt æg, hytteost og lidt tomat og rød peber...<br /> <br /> masser af vand og sort kaffe hertil...<br /> <br /> Har som sagt giga kvalme...!<br /> Og kan slet ikke støtte på mit venstre ben! av, for satan, hvor er det irriterende |
fittiljul
02/09/2012 kl. 17:05 |
Jeg har læst hele tråden og jeg syntes du gør det godt.<br />
Flot at du er kommet så hurtig ind i principperne og holder fast i dem.<br /> Men det med benet, har nu nok ikke noget med kosten at gøre. Men deror er det meget træls alligevel,<br /> Det går jo ud over motionen.<br /> Held og lykke fremover |
Smukke Sally
02/09/2012 kl. 20:25 |
Hej fittiljul <br />
Nej, jeg er med på, at det intet har med maden at gøre - jeg har bare godt gammeldags overanstrengt mig og fået en fibersprængning!!! Jeg er virkelig en spade - gjorde det også for 2 år siden, da jeg trænede til maraton, blev pludselig over ivrig og glemte at min krop SKAL ha en hviledag mellem hvert løbepas...! Damn..<br /> <br /> Nå, men til middag fik jeg en kæmpe hakkebøf (3-7 pct.) med lidt kapers på - og et stort glas vand! Skål!<br /> <br /> Håber godt nok, at jeg kan få lov at skrive, at jeg nu har tabt 3 kg i morgen tidlig.. |
Smukke Sally
03/09/2012 kl. 09:21 |
ØV !!!!<br />
Jeg havde tabt mig noget nær 300 gram her til morgen, og kan ikke få lov at flytte på min tegning herneden for...<br /> Pis også, men jeg tror jeg får menses i dag, så håber, det har noget med det at gøre.. ellers fanme en nedtur, nu hvor jeg vitterlig kun har spist protein og protein og protein...<br /> <br /> Hvordan ser jeres vægttab ud efter cruisefasen er sat i gang? Hvad mon man kan regne med at tabe om ugen? |
Smukke Sally
03/09/2012 kl. 14:23 |
okay - nu kan jeg godt mærke, hvordan jeg plejer trøste mig selv!<br />
<br /> Jeg er PMS - (læs skideondt i maven og sur),<br /> Jeg har ikke tabt mig en skid i 3-4 dage selv om jeg har spist hvad jeg skal<br /> jeg har en fibersprængning i låret som gør herreondt,<br /> jeg har pissetravlt på arbejdet...<br /> <br /> Aaaaargh, hvor ville det være skønt at kunne spise en pose vingummi-sutter <br /> <br /> well, men jeg gør det ikke!! |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53
Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05