Nå, nu har jeg siden maj løbet stort set hveranden dag lige til nu - 5 kms ture gennem skov og mark, og op og ned og interval, men jeg taber mig ikke, selv om jeg føler jeg har været obs på ikke at spise helt sindssygt meget af kager, ris, kartofler og den slags.<br />
Men nu skal det være, så har nu i 2 dage været i angrebsfasen, som jeg skal være på i 4 dage, og det er egentlig gået så fint.<br />
Jeg spiser bare en masse kylling og oksemørbrad og tager halvanden skefuld havreklid i et glas med lidt vand på - og det er lige som det?<br />
Håber det er den rigtige måde!<br />
Jeg var så ude og løbe 5 km i går, og var helt træt og smadret og langsom i kroppen, så bilder mig ind, at jeg godt kan mærke, at jeg pt ikke har andet end proteiner at arbejde med..<br />
<br />
Jeg er 174 cm høj og troede jeg skulle ned på 63 kg, men den der amerikanske siger, at jeg skal lande på 66,5 - så det var da egentlig rart, for så skal jeg kun tabe 7 kg og ikke over 10..<br />
Og tænk, hvis min ideelle vægt er 66,5 og jeg hele mit liv har væet utilfreds også, når jeg lå på det... Tankevækkende!<br />
Glæder mig til at tabe mig og til at følge med i jer andres vægttab<br />
<br />
hep hep allemand!<br />
Smukke Sally
09/09/2012 kl. 13:57 |
Lørdags dagbog<br />
<br /> Til morgen fik jeg stegt laks med hytteret til, smagte sgu meget fint..<br /> <br /> så var vi ude i Torvehallerne og købe ind, og der kom jeg til at spise nogle friske hasselnødder, og et halvt æble (grønthandleren sagde: Værsgo - smag!)<br /> <br /> Nå, men<br /> Vi skulle have gæster, så vi planlagde at servere - laksetartar (med æggeblommer og koriander), muslinger, dampede, pighvar og mandelkage..<br /> Og jeg kom til at spise det hele inkl. et stykke mandelkage med flødeskum, jordbær og en latte..<br /> <br /> Hmmm... men søndag er fin, har spist chasy vanilie yoghurt og er ved at bage dukanbrød, som jeg skal ha tun på om lidt!<br /> Håber så meget, jeg alligevel når ned på 70 i morgen..<br /> Fandt i øvrigt en kostplan, en maraton diætist havde lavet til mig i 2009, og i følge ham vejede jeg dengang 72 kg. og han foreslår, at jeg smider 17 kg... hvis jeg vil ned på den gode maratonvægt! 17 kg!!!!! så skulle jeg veje 55 kg og jeg er altså 173,5 cm høj! Det er da ikke mystisk, at jeg aldrig har været tilfreds selv når jeg vejer 66 kg, som den her Dukan kur siger er min gode vægt..<br /> <br /> Copypaster det lige ind til alm. forundring:<br /> <br /> Højde: 173 cm<br /> Vægt: 72,0 kg<br /> Fedtprocent: 40,0 %<br /> Alder: 39 år<br /> <br /> Jobfunktion: Stor grad af stillesiddende og stående arbejde <hr class="bbcode_rule" /> Målsætning (kost og træning):<br /> Komme i skarp maratonform, hvilket blandt andet kan understøttes af en fedtreduktion. Som udgangspunkt er din fedtprocent over normalområdet (21-33 %. Mindstemålet bør derfor være, at tabe de 7,5 kg, som bringer dig der ned. Der er dog intet i vejen for at sætte målestokken endnu højere, som tiden går. Et langsigtet idealmål for dig kunne være at ramme den nedre grænse af normalområdet. Det kræver i givet fald 17 kg vægttab. Dette er ikke målet for foråret, men i høj grad en langsigtet mulighed. For forårsforløbet gælder, at hvert kilo du smider, er med til at gøre dig skarpere, så alt tæller. <hr class="bbcode_rule" /> <br /> |
lucky
09/09/2012 kl. 15:50 |
ja det kan ske man falder lidt i men straffen den kommer, har selv prøvet det men godt du kører på igen,et godt råd det er at lave noget du også selv må spise til alle eller laver en dessert til dig selv,så slipper man for den dårlige samvittighed<br />
pøj pøj i morgen på vægten |
Smukke Sally
10/09/2012 kl. 08:29 |
Jubiii, vægten har sneget sig 400 gram nedad, men nok til at den er 70,9 og så må man gerne stille sin Lilly ticker på 70 (for den arbejder jo ikke med decimaler..)<br />
<br /> Og ja, Lucky du fik helt ret, det hævnede sig med den kage både torsdag og lørdag... Men bare det at jeg alligevel har tabt mig lidt, gør mig helt lykkelig!!<br /> Nu skal jeg bruge de næste 5 dage til at få 70,9 helt ned på 70 (og måske endda 69,9...) Kan slet ikke beskrive, hvor vildt det bliver at ryge ned under 70.. det virker som en nærmest umulig ting i min bevidsthed..<br /> kan jo stadig ikke løbe, da jeg har fibersprængning i låret, men vil nu tage ind i Fitness center og få gang i noget andet motion..<br /> Ned under 70 skal jeg!!! |
mig
10/09/2012 kl. 10:32 |
Hej Sally <br />
<br /> Tillykke med tabet <br /> Jo du kan godt få decimaler i lilyslim, du skal bruge . og ikke , |
Smukke Sally
10/09/2012 kl. 12:16 |
aaah, det vidste jeg ikke - tak for tippet Jeg havde ikke tænkt på, at det var et amerikansk system! Nå, men så må jeg jo hellere rette min ticker (selv om jeg ikke er meget for det )<br />
|
lucky
10/09/2012 kl. 17:33 |
400g sådan! og du har helt ret man kan ikke beskrive hvor vildt det er at komme under 70kg,det er FEDT håber snart du bliver den fiber kvit.
|
troldepigen2001
Fredericia, Danmark 10/09/2012 kl. 19:55 |
Flot med de 400 gr.<br />
<br /> Mon ikke du kommer under de 70 næste gang du kommer på vægten<br /> <br /> Håber at du snart slipper af med den fibersprænging |
Smukke Sally
11/09/2012 kl. 14:21 |
Nu er det tirsdag og jeg har kvame, hovedpine og ligger i min seng.. Har spist en masse vanilie ypughurt 0,1 pct... og lige her nu spist to spejlæg med en masse cherry tomater til...<br />
<br /> Er godt nok ikke på toppen!<br /> I går var jeg i fitness center og trænede 40 minutter på Cross traineren, så sveden sprang..<br /> Har dog ikke tabt mig et gram her til morgen..<br /> spiste ellers meget sundt i går..<br /> Tørstegt kylling md koriander på til frokost<br /> og kylling med koriander/yoghurt dressing til aftensmad... og en lille smule grønne linser fra puy med gulerødder og løg... (vi taler en lille håndfuld)..<br /> Blir man virkelig straffet, hvis man ikke spiser præcis det, der står på grønt listen?<br /> <br /> Nå, vi får se på fredag om jeg kommer under de 70... (tror det ikke, men man kan jo håbe) |
Bitten Lundsgaard
11/09/2012 kl. 16:40 |
Jeg oplever desværre, at vægten stiger, når jeg dyrker sport, det er meget demotiverende. Pøj pøj med vægten på fredag <br />
|
Smukke Sally
11/09/2012 kl. 17:54 |
Tak, Bitten... Jeg skal jo også lade være med at gå og veje mig hele tiden, jeg kan se, at mine bukser hænger meget løsere end de plejer i dag..<br />
<br /> Men næste udfordring, min familie skal ha stegt flæsk og persillosovs til middag! En af mine absolut favoritter..... ååh, hvad mon der sker hvis jeg stjæler et enkelt stykke flæsk...??!<br /> (Det er jo kød) |
Smukke Sally
11/09/2012 kl. 19:59 |
Oh no - jeg er jo sindssyg!!<br />
Jeg spiste bare ikke eet stykke flæsk - jeg spiste 8-9 stykker... og har nu kvalme..<br /> Nå, men altså - shit happens... og jeg spiste KUN flæsk og drak vand... ikke noget med kartofler og sovs... så det er jo bare fedt.-delen, der er skidt... hmmm... må tage mig sammen i morgen! |
mig
11/09/2012 kl. 23:29 |
Hehe ja det jo det Ja men du må op på hesten igen Tror vi er flere der er faldet i et par gange men har det sådan at hvis man bare kommer hurtigt på hesten igen og ikke gør det hver uge skal det sgu nok gå <br />
<br /> Jep kan du så ta dig sammen ellers må vi ha fat i pisken <br /> <br /> Ha en super dag |
fittiljul
12/09/2012 kl. 14:04 |
Hej Sally...<br />
Tak for din opbakning via min db. Der er ikke noget som god opbakning,, det giver ligesom den der ekstra gejst der skal til.<br /> Jeg har i Aldi købt en let-let majonæse 4% hvor kcal er 90 pr 100 g så det er jo væsentlig billigere end noget jeg har set før... Det smager fint. Er der steder hvor man kan sætte den slags tips ind og ikke mindst hente dem..... Jeg ved at Dukan ikke tænker kcal men fedt og her er der virkelig noget at hente på begge fronter.. |
Smukke Sally
12/09/2012 kl. 16:11 |
Hey, hey - jeg havde sgu tabt et halvt kilo her til morgen!!<br />
Skriv jer lige det bag øret, stegt flæsk (i ovnen uden panering selvfølgelig) er GENIAL dukan mad.. stegt flæsk og vand! DET TABER MAN SIG AF )<br /> Hurra....<br /> |
lucky
12/09/2012 kl. 19:16 |
Det er jo fint men ikke noget der kan anbefales <br />
Går du så på vægten i morgen for at se om det holder ? |
Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22
Står stille
11/04/2021 kl. 20:53
Dukan app (nybegynder)