Oprettet af Smukke Sally d. 29/08/2012 kl. 08:55

Smukke Sallys dagbog

Nå, nu har jeg siden maj løbet stort set hveranden dag lige til nu - 5 kms ture gennem skov og mark, og op og ned og interval, men jeg taber mig ikke, selv om jeg føler jeg har været obs på ikke at spise helt sindssygt meget af kager, ris, kartofler og den slags.<br />
Men nu skal det være, så har nu i 2 dage været i angrebsfasen, som jeg skal være på i 4 dage, og det er egentlig gået så fint.<br />
Jeg spiser bare en masse kylling og oksemørbrad og tager halvanden skefuld havreklid i et glas med lidt vand på - og det er lige som det?<br />
Håber det er den rigtige måde!<br />
Jeg var så ude og løbe 5 km i går, og var helt træt og smadret og langsom i kroppen, så bilder mig ind, at jeg godt kan mærke, at jeg pt ikke har andet end proteiner at arbejde med..<br />
<br />
Jeg er 174 cm høj og troede jeg skulle ned på 63 kg, men den der amerikanske siger, at jeg skal lande på 66,5 - så det var da egentlig rart, for så skal jeg kun tabe 7 kg og ikke over 10..<br />
Og tænk, hvis min ideelle vægt er 66,5 og jeg hele mit liv har væet utilfreds også, når jeg lå på det... Tankevækkende!<br />
Glæder mig til at tabe mig og til at følge med i jer andres vægttab<br />
<br />
hep hep allemand!<br />

Smukke Sally

04/09/2012 kl. 11:18
hahaha, det er ikke meget respons man får herinde..<br />
Nå, men det hjælper mig at skrive det hele ned, så jeg plaprer bare videre..<br />
Og PIS, jeg har ikke tabt et gram siden i går - taget 200 gram på. Så nu må jeg hellere vente med at veje mig, til menstruationen er overstået - syns selv jeg var skidegod i går, da jeg i stedet for slik osv. (som jeg egentlig heller ikke har lyst til - kun mentalt..) spiste hytteost med agurkstykker og rød peber i, det smagte genialt..<br />
<br />
I dag har jeg spist en hakkebøf og en masse vand, i dag er kun kød dag!<br />
<br />
Suk, jeg glæder mig til at kunne gå et hak ned...
medpebi

04/09/2012 kl. 12:53
Hej Sally<br />
Jeg tror de fleste af os oplever at vægten enten stiger eller står stille, når tante rød er på besøg.. Det ved jeg i hvertfald at min gør. Til gengæld får jeg vildt meget gang i maven i den uge, så jeg er flittig bruger af bladene på toilettet den uge.. hehe <br />
Synes du gør det super godt og kender alt for godt den trang til noget sødt.. flot klaret at du vælger hytteost frem for vingummierne.. kæmper selv med chokoladetrangen <br />
fortsat god taber uge<br />
hilsen Pernille<br />
guell

04/09/2012 kl. 13:17
At vægten står stille nogen dage, endda går lidt op, er der nok flere der har oplevet. Men det er en god følelse når vægten så igen går nedad, og det gør den, hvis du holder ved.<br />
Så god kamp
Smukke Sally

04/09/2012 kl. 17:21
Tak Pernille og Guell!!!<br />
<br />
<br />
Jeg kæmper videre, og venter med at veje mig til på fredag... så måå jeg da være gået ned i vægt!!!<br />
Jeg har hele tiden kvalme, så det hjælper meget på min slik trang, har ikke lyst til noget som helst.<br />
lucky

04/09/2012 kl. 17:54

<div class="bbcode_quote">
<div class="bbcode_quote_head">Quote:</div>
<div class="bbcode_quote_body"><b>Citat fra Smukke Sally den September 4, 2012, 11:18</b><br />
hahaha, det er ikke meget respons man får herinde..<br />
Nå, men det hjælper mig at skrive det hele ned, så jeg plaprer bare videre..<br />
Og PIS, jeg har ikke tabt et gram siden i går - taget 200 gram på. Så nu må jeg hellere vente med at veje mig, til menstruationen er overstået - syns selv jeg var skidegod i går, da jeg i stedet for slik osv. (som jeg egentlig heller ikke har lyst til - kun mentalt..) spiste hytteost med agurkstykker og rød peber i, det smagte genialt..<br />
<br />
I dag har jeg spist en hakkebøf og en masse vand, i dag er kun kød dag!<br />
<br />
Suk, jeg glæder mig til at kunne gå et hak ned... </div>
</div>
<br />
jammen så får du da lidt fra migtror det er meget godt du venter et par dage med at veje dig,ang.fase 2 så gik/går det heller ikke så stærkt for mig nedaf men stille og roligt,tror nogen suser afsted og andre er mere slow i det,efter et par uger i fase 2 stod jeg stille et par uger men så rykkede det lidt igen.<br />
Hytte ost er også en af mine favoritter har du prøvet med rødpeber/rød løg og røget laks det er også godt.<br />
eller til den søde tand rørs den med sød og vanilje pulver.<br />
forsat god uge til dig...
Bitten Lundsgaard

04/09/2012 kl. 22:04
Hej Smukke Sally <br />
Jeg kommer ikke så tit på, men følger din tråd <br />
Det er mega demotiverende, når vægten ikke gør, som den skal. Men hæng i, du ved, det er dig/os, der har fat i den lange ende og ender med at blive de bedste tabere, der findes.<br />
Hvis du er træt af kød, så skift det ud med f.eks. Cheasy A-38, Cheasy vanille yoghurt, æg, kylling? (har du ikke nævnt endnu)<br />
En typisk dag hos mig, som går hjemme på barsel, ser sådan ud:<br />
Morgenmad (kl. ca. 8-9 tiden): 3 blødkogte æg (døjer ikke med kolesterol)<br />
Frokost: Cheasy A-38 el. vanille m. 2 spsk. havreklid<br />
Mellem: en pakke hamburgerryg eller kyllingepålæg fra 3stjernet + grønt, hvis det er PV dag<br />
Aften: Hvad kød, dagen byder på og grønt af en slags, hvis PV dag.<br />
Det kan godt blive lidt ensformigt, men for mig kører det. Jeg har brug for faste rammer. Jeg elsker at lave mad og eksperimentere, men når jeg er på kur, så dur det bedre for mig at holde mig til nogle få ting, jeg ikke skal tænke over, så falder jeg ikke så let i.<br />
Spiser også en del Gajol mv. eller bolcher fra ISIS, når jeg har lyst til slik.<br />
Min vægt svinger en del i løbet af en uge. De første 3-4 dage af ugen taber jeg mig meget, så står det stille fredag og lørdag og søndag stiger den typisk lidt igen, men jeg er heller ikke så konsekvent i weekenderne. Samlet set har jeg tabt 1,6 kg. pr uge de sidste 2 uger, efter jeg tog kuren op igen. Der var lige et bryllup, noget ferie og manglende motivation, men nu er jeg tilbage i selen og det går strygende, synes jeg.<br />
<br />
Så altså, thumbs up igen, JEG HEPPER PÅ DIG
Smukke Sally

04/09/2012 kl. 22:36
Taaaak for super opbakning, alle sammen! I dag har jeg virkelig spist mystisk - og sikkert for lidt (er der noget med det) Drukket sort kaffe til morgenmad, kl. 11 to hakkebøffer, en pakke parmaskinke til frokost og en masse stegt kylling til aften! Vand - and that's it - nå ja og 2 tyggegummier <br />
<br />
I morgen skal jeg spise en masse grønt.. Hurra!
Bitten Lundsgaard

04/09/2012 kl. 22:47
:-D<br />
Ingen tvivl, for lidt mad.<br />
Husk morgenmad, det er vigtigt. Og så er der noget med, at man ikke må få så meget lufttørret skinke, ved ikke, om det er pga. saltindholdet. Og synes ikke jeg kan læse, du har spist din klid i dag. TSK TSK TSK :-p<br />
Hvad siger vægten til dig af fornøjelige ting?
Smukke Sally

05/09/2012 kl. 07:40
jeg tør ikke veje mig.... så jeg ved det ikke... Ok, så må jeg droppe den skinke der...Og spise lidt mere, i dag kan jeg få broccoli og grønt, så må jeg lige få kværnet noget - vil også gerne på toilettet snart, jo!<br />
Tak Bitten!
Smukke Sally

05/09/2012 kl. 08:07
HURRA HURRA HURRA<br />
- så vejede jeg mig alligevel - og er røget ned på 71..... åååh, 60'erne... I nærmer jer ) (for første gang i årevis..)
Bitten Lundsgaard

05/09/2012 kl. 22:00
Kanon, det er da skønt at høre.<br />
Hvormeget har du smidt væk indtil nu så?<br />
For mit vedkommende er det 70'erne, der nærmer sig, også for første gang i nogle år. Det bliver underligt, på den lækre måde, når det sker
Bitten Lundsgaard

05/09/2012 kl. 22:00
Kanon, det er da skønt at høre.<br />
Hvormeget har du smidt væk indtil nu så?<br />
For mit vedkommende er det 70'erne, der nærmer sig, også for første gang i nogle år. Det bliver underligt, på den lækre måde, når det sker
Smukke Sally

06/09/2012 kl. 06:26
jeg vejede 78 i januar, og nu vejer jeg 71, så det er 7 kg <br />
Men kun 3 kg her på Dukan
Bitten Lundsgaard

06/09/2012 kl. 14:29
Jeg startede også i starten af januar på en anden kur, der hedder Spis maven flad og tabte ca. 4½ kg. 30. April startede jeg på Dukan og har nu i alt tabt næsten 15 kg. Senere går jeg tilbage til den første, for jeg har selvfølgelig en ordentlig vom, jeg gerne vil af med også. Dukan tager kiloene over hele kroppen, og det er det primære lige nu, senere skal det målrettes på maven.
Smukke Sally

07/09/2012 kl. 20:29
Nå, i går - faldt jeg i - jeg spiste ellers præcis det jeg skulle, indtil jeg skulle med en netværksgruppe, jeg har, til Fyn.... På vejen købte jeg en salat på McD med kylling og pesto.. (som allerede da var på kanten af hvad jeg må), men de andre købte burgere mm, og det var jeg stolt af at jeg ikke gjorde.. Men så kom jeg til at spise en lakrids- og så tog fanden ved mig, åd en hel masse slik, spiste alt, hvad vi fik til dejlig middag - sådan nogle friturestegte wantons først, så rejecocktail med mango mm, så thai/nudel suppe med kylling og tada store finale - chokoladekage med softice og caffe latte!!<br />
<br />
well, straffen kom! Jeg fik giga ondt i maven, og vågnede i morges med hovedpine!!<br />
Så i dag har jeg været god, drukket kun sort kaffe og vand, spist en salat med oksekød på og til middag laksebøffer, salat og hytteost!! Nu sidder hele familien her og spiser slik og chips til vild med dans, men jeg holder mig til den sorte kaffe (hjælper også lidt på det, at jeg blev forskrækket over min hovedpine og mavepine...)<br />
<br />
nå, vi får se på mandag, om jeg alligevel har tabt mig i den her uge, når jeg gik amok i går <br />
God fredag aften allihoppa!
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.