Oprettet af Smukke Sally d. 29/08/2012 kl. 08:55

Smukke Sallys dagbog

Nå, nu har jeg siden maj løbet stort set hveranden dag lige til nu - 5 kms ture gennem skov og mark, og op og ned og interval, men jeg taber mig ikke, selv om jeg føler jeg har været obs på ikke at spise helt sindssygt meget af kager, ris, kartofler og den slags.<br />
Men nu skal det være, så har nu i 2 dage været i angrebsfasen, som jeg skal være på i 4 dage, og det er egentlig gået så fint.<br />
Jeg spiser bare en masse kylling og oksemørbrad og tager halvanden skefuld havreklid i et glas med lidt vand på - og det er lige som det?<br />
Håber det er den rigtige måde!<br />
Jeg var så ude og løbe 5 km i går, og var helt træt og smadret og langsom i kroppen, så bilder mig ind, at jeg godt kan mærke, at jeg pt ikke har andet end proteiner at arbejde med..<br />
<br />
Jeg er 174 cm høj og troede jeg skulle ned på 63 kg, men den der amerikanske siger, at jeg skal lande på 66,5 - så det var da egentlig rart, for så skal jeg kun tabe 7 kg og ikke over 10..<br />
Og tænk, hvis min ideelle vægt er 66,5 og jeg hele mit liv har væet utilfreds også, når jeg lå på det... Tankevækkende!<br />
Glæder mig til at tabe mig og til at følge med i jer andres vægttab<br />
<br />
hep hep allemand!<br />

Smukke Sally

26/10/2012 kl. 13:14
Taaak Christel - og du er mindre end 3 kg væk.... Og har klaret et meget længere forløb!<br />
ER MEGA imponeret!!!
Christel

26/10/2012 kl. 13:35
Tak søde. Har lige opsummeret lidt på fase 3. Tænk, man kan snart få både Dukanbrød og to skiver rugbrød om dagen. Og et stk. frugt.<br />
Det bliver spændende!
Smukke Sally

26/10/2012 kl. 13:51
Åh, jeg glæder mig mega til rugbrød! Må hellere lige studere den fase 3 lidt nærmere..-
mig

26/10/2012 kl. 19:26
Hej sally <br />
<br />
Ja man må sige den rykker noget ved ens gamle vaner den her kur, det er bare så godt <br />
<br />
Ja du klare det rigtig flot Sally, sidder her og er ret stolt af dig <br />
<br />
Tror jeg Kent(admin) bliver glad for, han bruger jo mange timer og penge på denne side <br />
<br />
Ja vi er blevet sådan nogle rigtig Dukan fortaler Håber du bliver her inde når du er i mål så vi også kan følge dig i fase 3 <br />
<br />
Ha en super dejlig aften
Bitten Lundsgaard

28/10/2012 kl. 10:00
Hvor er det bare for vildt og sejt gået af dig Smukke. Jeg håber altså også, at du bliver herinde, så vi stadig kan følge med, om ikke andet, så for at vifte os andre om næsen med frugt og rugbrød, når vi synes, det bliver for svært <br />
Krem Bitten
Smukke Sally

05/11/2012 kl. 18:58
Kære allesammen<br />
Må lige give jer det råd IKKE at tro, at I kan gå på vandet og liiige snyde lidt den ene dag efter den anden... Siden jeg var i London, har jeg ikke rigtig kommet op på hesten igen... dvs. jeg har spist dukan rigtigt det meste af dagen, men hoppet en lille smule i vandet stort set hver dag! Resultat - min vægt står helt, helt stille /hvilket jeg er lykkelig for, ville virkelig være trist, hvis jeg havde taget mine kilos på igen -!<br />
Men altså, jeg skal jo ned af - og gerne ende på de der 66 kg. Og der er lidt vej endnu - ifølge Dukan beregningen ville jeg være nået derned forlængst. Nå, men nu tager jeg altså 4 pp dage i træk og ser, om det ikke rykker noget, og jeg er i god gang i dag... Så derfor melder jeg mig under fanerne, og vil skirve til jer hver dag hvad jeg har spist igen!<br />
For det er den eneste måde, jeg kan mande mig op til ikke liiige at napse et stykke rugbrød eller hvad jeg ellers finder på af ulykker hele tiden... et stk mørk chokolade, 2 chips osv.<br />
Det gode er, at jeg ikke grovæder klamme ting, for jeg er meget bevidst om, at det ikke står på Dukan listen ..<br />
Hvordan har I andre det, må lige få læst op på dagbøgerne??<br />
<br />
Knus
Smukke Sally

05/11/2012 kl. 19:03
Ps. Jeg har jo så taget halvanden kilo på, men jeg er glad, så længe jeg holder mig under de 70!
lucky

05/11/2012 kl. 20:15
Hej det se ud til du øver dig lidt på fase 3 eller 4 <br />
Det er jo lige det der er farligt at hapse lidt her og der ,og det kan hurtigt blive til hver dag.<br />
Men godt du er kamp klar igen men måske du bare skal køre 1-1 eller hvad du nu kørte dagene.<br />
Kom nu smukke og hold fast
Bitten Lundsgaard

05/11/2012 kl. 22:25
Det er også derfor, min vægt laver lidt yoyo og står lidt stille, jeg er for "god" ved mine smagsløg, ikke ved mig selv. For så var det jo Dukan, den stod på.<br />
Vi må holde fast :D
mig

05/11/2012 kl. 23:08
Åh ja de der små hapser er altså bare ikke godt :/ men super at høre du er med igen og gør noget ved det det er sgu da sejt <br />
Ja en rigtig god idè at skrive ind her hvad du spiser for når man ved andre følger med bliver man mere bevidst om hvad man putter i munden <br />
<br />
Vi ved du kan, vi hepper på dig, kom såå !!! <br />
<br />
God nat til dig
Smukke Sally

05/11/2012 kl. 23:15
Søde mennesker! I er fantastiske..<br />
I dag har jeg så spist flg:<br />
<br />
Morgenmad - vanilie youghurt - lidt oksekød (skært)<br />
kaffe med skummetmælk<br />
<br />
10 mandler<br />
pølse med meget lidt fedt - skiver - 10 sk. (der var ikke andet)<br />
<br />
Stegt kyllingebryst med hytteost m agurktern i.<br />
<br />
Vand / kaffe med skummetmælk.
Christel

06/11/2012 kl. 15:16
Hej Smukke. Nu har jeg læst din dagbog igen. Og det er helt vildt at du kan "synde" uden at du er blevet straffet så hårdt. Jeg har præsteret at tage tre kg på på en dag til sidst, til en fest, eller brugt tre uger på at tabe en dags synd. Så du er rigtig heldig!<br />
Nu skriver du så selv, at man ikke skal tro, at man kan gå på vandet. Og den erfaring har jeg nok også gjort mig. Eller rettere: jeg har en fornemmelse af, at hvis man falder i tit eller voldsomt en sjælden gang, så ryger man ikke helt tilbage i god forbrænding og faste vægttab. Første omgang jeg tabte mig med Dukan, der tabte jeg mig i gennemsnit halvanden kg pr. uge. Og da jeg syndede i julen, smed jeg det hurtigt igen, men da jeg syndede for 10. gang måske, kom problemet med at smide det så nemt igen. Nu startede jeg så på anden omgang af Dukan, og nu har vægten stået stille i flere uger af flere omgang. Jeg føler Dukan slavisk, pånær at jeg har fået to øl for ti dage siden. Så mit råd er også, at man skal køre på og nå sin idealvægt, og så kan man gå i fase 3 og få sit ugentlig festmåltid og en gang om ugen jo også få fx pasta. Og 2 stk. brød hver dag og 40 gram ost og frugt! Og senere får man belønning i form af to ugentlige festmåltider og to gange pasta i ugen.<br />
<br />
Nu har jeg før været på tilsvarende slags kure, og det overordnede mål er at holde kulhydraterne nede, dels så blodsukkeret ikke påvirkes, og dels så kulhydraterne er så få, så kroppen tvinges til at tære på fedtet.<br />
Dvs. at hvis du får fx bare ganske lidt chips eller vingummier, så er der så forholdsvis meget sukker i fx vingummier, så det svarer til indholdet i en hel liter joghurt. Og så tvinges kroppen ikke til at tage af fedtet. Det samme med chips, men her er også fedt i.<br />
Så hvis du kan finde andre ting at "synde med", så ville du hjælpe dig selv. Eks.: sukkerfri gajol, Nelli Dellies, de laver også gode vingummier, men giver uro i maven hvis du spiser for mange, da der er mange fibre i. Isis mørk chokolade eller bar eller mousse, hvis du kan lide den, eller de vanilje-kanel-muffin som jeg skriver om (lille omskrivning af dem fra Ude og Hjemme).<br />
De her ting er selvfølgelig ikke noget jeg vil opfordre dig til at synde med og spise dagligt, men det er bedre med det end chips eller en kartoffel fx.<br />
<br />
Smukke Sally

07/11/2012 kl. 08:31
Hej Christel<br />
Tak for din interesse og dine MEGA kloge ord. Fedt at du tager dig tiden til at læse<br />
Min dagbog igen og analysere mine mønstre ...<br />
Og du har helt ganske ganske ret!<br />
Det går ikk med kulhydrater hele tiden!<br />
Så tak for dit hip - og jeg gør nu som<br />
Du foreslår. Blir ved til jeg når mit mål og går så i fase 3 på den rigtige<br />
måde!<br />
<br />
I går spiste jeg: omelet med skinke til<br />
Morgenmad, sort kaffe, masser af vand.<br />
3 små hakke bøffer til frokost<br />
2 hakkebøffer til middag<br />
Ca 8 mandler<br />
<br />
INGEN slik, chips, andre fejl (udover mandler som jeg nægter at tro gør skade) men som jeg efter at ha læst dit svar til mig, Christel, også vil droppe !!!
Smukke Sally

07/11/2012 kl. 09:33
Har her til morgen eksperimenteret med at lave en omelet (2 æg) med havreklid og skyr i....<br />
Det kan så ikke anbefales... selv om jeg har puttet masser af oregano, chilipulver, salt og peber...<br />
Foretrækker så klart, alm. omelet.. Nå, men ned røg den sammen med en hel liter vand...!
Christel

07/11/2012 kl. 10:57
Tak fordi du tog imod mit brev positivt. Jeg overvejede meget, om jeg har "ret" til at sidde og rette på andre, når min egen vægt er gået i stå .. smiler. Men som sagt synes jeg det er synd hvis enkelte chips eller vingummi skal ødelægge dit vægttab. Eller gøre det sværere.<br />
Mandler har jeg ikke udtalt mig om. Jeg er faktisk selv meget i tvivl, om jeg skal eksperimentere med mandler, men ved godt at det er forbudt i Dukan. Men i "Spis maven flad", som har kost a la Dukan, må man godt få mandler. Og selv når de sætter kostindtaget op, men beholder mandlerne i kosten, slanker de sig om maven (som er mit værste punkt). Jeg ved dog ikke om det er smart at eksperimentere for mig, så det overvejer jeg.<br />
<br />
Men fortsæt den flotte kamp Smukke Sally. God dag.
Denne tråd er lukket og kan ikke længere besvares

Søg forum

Seneste oprettede indlæg

Dukan Slankekur - Generelt
Opsigelse
25/04/2021 kl. 08:22

Står stille
11/04/2021 kl. 20:53

Dukan app (nybegynder)
16/03/2021 kl. 09:53

Fastelavnsboller
30/01/2021 kl. 16:05

Spsk eller vægt
22/01/2021 kl. 16:44

Seneste kommentarer

Opsigelse
17/05/2021 kl. 21:29

Spsk eller vægt
15/03/2021 kl. 09:44

Tekniske spørgsmål
Tilbage-tasten
16/11/2020 kl. 14:48

Opskrifter - LCHF
Fødselsdagskager på LCHF
14/09/2020 kl. 12:20

Hirseflager - er det tilladt på Dukan?
14/09/2020 kl. 12:14

Cookies hjælper os til at give dig den bedste oplevelse. Ved at bruge vores ydelse, accepterer du vores cookies.